Gå til innhold

Ny xbox360 pris Fy Skam


Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri hørt på maken fikk høre at xbox360 kan komme opp i 6000 NOK KR

med alt utstyr

 

Xbox 360 Standard (m/harddisk): 3 395,-

Gold Xbox Live-abonnement: I hvert fall 400 kroner

WiFi trådløs nettverksadapter: 699,-

Trådløs håndkontroller: 299

To Play and Charge-kits: 199,- ganger to

 

Plus at det kommer sikkert å komme spill i tilleg i pakka så da blir det 6000 kr

 

jeg syntes det høres veldig dyrt ut da!!!!!!

 

Men hva syntes du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye tror du playstation2 kosta med spill og ekstra kontrolller pluss nettverk?

Hvor mye kosta xbox når den kom ut? Hvor mye måtte du betale for ekstra kontroller der samt internett? Er ikke helt sikker på prisene men xbox var ihvertfall ganske høyt der oppe med tanke på prisen. Kosta ikke den 4000 når den kom ut først? Beklager om noe av det jeg sier er feil.

At Microsoft bruker prispolitikken sin for å narre kundene til å kjøpe en dyr konsoll forstår jeg. Konsoll er i seg selv en dyr affære å gå til innkjøp av.

 

Forøvrig har de fjernet trådløst nett fra selve konsollen. Det ble tilleggsutstyr til syvende og sist. De endret vel mening.

Endret av AciD18
Lenke til kommentar
XBOX 260

 

Som allerede nevnt tilbyr Microsoft fra lansering en toppmodell for 3.395 kroner. Denne utgaven i stilrent design, leveres med fullt av utstyr og komponenter som alene ville koste mer enn 1.300 kroner dersom det kjøpes hver for seg.

 

Xbox 360 Console : Stilren og tøff konsoll med tre kraftige kjerner som pumper ut 720p/1080i output, 16x9 aspect ratio, anti-aliasing for jevne teksturer, full surround og avspilling av DVD.

 

Xbox 360 Hard Drive : Avtagbar harddisk på hele 20 gigabyte. For lagring av spill, musikk, nivåer og demoer fra Xbox Live Marketplace for å nevne noe.

 

Xbox 360 Wireless Controller : Trådløs håndkontroller med høy presisjon med en knapp, Xbox Guide Button, for rask tilgang til digitale filmer, musikk og ditt spillbibliotek. Kontrolleren vil ha omtrentlig 10 meters rekkevidde, og vil fungere i ca. 40 timer med to AA-batterier.

 

Xbox 360 Faceplate : Avtagbart frontdeksel i den hvite Xbox-fargen Chill følger med. Denne kan byttes ut så du kan personifisere konsollen din etter humør og stil.

 

Xbox 360 headset : Lar deg prate strategi eller om hva du måtte ha på hjertet i mellom slagene eller i kampens hete på Xbox Live .

 

Xbox 360 Component HD-AV Cable : Kobler deg opp mot verdenen av Xbox 360 spill og grafikk i high-definition og standardkoblinger på et øyeblikk.

 

Xbox Live Silver: Prat med motstandere, medspillere, venner og ukjente, send og motta stemme- og tekstmeldinger, last ned nytt innhold fra Xbox Live Marketplace som demoer, trailere og spill fra Xbox Live Arcade.

 

Xbox 360 Media Remote (inkludert i en begrenset periode) : En fjernkontroll som lar deg styre hele den digitale opplevelsen fra sofakroken. DVD, filmer, musikk, TVen og Windows XP Media Center Edition 2005-baserte PC fra en og samme fjernkontroll. Er inkludert i toppmodellen i en begrenset periode.

 

Xbox 360 Core System

 

Xbox 360 leveres klar for ”tuning.” Med en rekke tilbehør å velge mellom, kan den enkelte spillentusiast skreddersy konsollen så den passer behov, personlighet og bruk. I tillegg til en stadig voksende mengde med forskjellige Faceplates til en veiledende pris på 199,-, Xbox 360 Controller til en veiledende pris på 299,- (trådløs 399,-), og Component HD AV Cable til en veiledende pris på 299,-, kan du blant annet gå til anskaffelse av følgende for å maksimalisere underholdningsverdien.

 

Xbox 360 Hard Drive: Avtagbar harddisk på hele 20 gigabyte. Se beskrivelse over. Veiledende pris på 849,-.

 

Xbox 360 Memory Unit – 64 MB: Minnebrikke det er enkelt å ta med seg. Du kan blant annet lagre spill, prestasjoner og profiler. Enkelt og raskt å ta med seg. Veiledende pris på 299,-.

 

Xbox 360 Wireless Controller: Trådløs håndkontroll med høy presisjon. Knapp, Xbox Guide Button, for rask tilgang til digitale filmer, musikk og spillbiblioteket. Rekkevidde på omtrent 10 meter, og levetid i ca. 40 timer med to AA-batterier. Veiledende pris på 399,-.

 

Xbox 360 Play & Charge Kit: Gjør det mulig å spille uten avbrytelser med trådløse håndkontrollere. Du får en advarsel før batteriene i håndkontrollen er tomme for energi, så du rekker å koble til Play & Charge kabelen før det er for sent. Veiledende pris på 199,-.

 

Xbox 360 Rechargeable Battery Pack : Spill trådløst i opptil 30 timer. Veiledende pris på 149,-.

 

Xbox 360 Wireless Networking Adapter : Prat med venner, spill på Xbox Live, stream video og musikk til konsollen fra Windows Media Center – og det trådløst. Veiledende pris på 699,-.

 

Xbox 360 Headset: Prat med venner, motspillere, medspiller og ukjent. Veiledende pris på 199,-.

 

Xbox 360 Universal Media Remote: Et integrert kontrollsenter for hele den digitale opplevelsen. Se mer nøyaktig beskrivelse over. Veiledende pris på 279,-.

 

Xbox 360 SCART AV Cable: Fungerer for både på standard- og high-definition. Sørger for optimale lyd- og videosignaler. Veiledende pris på 219,-.

 

Xbox 360 VGA HD AV Cable: Opplev HD-spilling på flatskjermer eller VGA-monitorer. Sørger for optimale signaler for både lyd og bilde. Veiledende pris på 299,-.

 

Så den billigste versjonen kommer jo ikke på mere enn 2.595 kr. da! Det er billig det!

Lenke til kommentar

Har du sett på den billigste? Følger ikke med minnekort. det koster 300kr.

Følger ikke med harddisk. Det skal de ha ca 800 kr for. Følger med en kontroller med ledning. Skal vel ha en kontroller til?

Eventuelt ledninger du behøver eller diverse spill.

Billigste er bare for å narre folk fra å kjøpe valuepakken.De må bruke nesten like mye som den andre pakken uansett.

Lenke til kommentar
Har du sett på den billigste? Følger ikke med minnekort. det koster 300kr.

Følger ikke med harddisk. Det skal de ha ca 800 kr for. Følger med en kontroller med ledning. Skal vel ha en kontroller til?

Eventuelt ledninger du behøver eller diverse spill.

Billigste er bare for å narre folk fra å kjøpe valuepakken.De må bruke nesten like mye som den andre pakken uansett.

Jepp, det er det. Så det er nok et bedre kjøp den fulle pakken, men ikke alle som trenger alt det tilbehøret eller harddisken.

Lenke til kommentar

 

Xbox 360 Standard (m/harddisk): 3 395,-

Gold Xbox Live-abonnement: I hvert fall 400 kroner

WiFi trådløs nettverksadapter: 699,-

Trådløs håndkontroller: 299

To Play and Charge-kits: 199,- ganger to

 

Plus at det kommer sikkert å komme spill i tilleg i pakka så da blir det 6000 kr

 

jeg syntes det høres veldig dyrt ut da!!!!!!

 

Men hva syntes du?

Du må ikke ha nettverksadapter du må ikke ha To Play and Charge-kits du må ikke ha live gold du må ikke ha extra trådløs kontroller.

Lenke til kommentar
helt ærlig så var det ikke så utrolig dyrt.

Husker da jeg kjøpte PS2 for 100år siden.

hadde forhånsbestilt fra SmartClub som var en av de billigste og

maskinen kosta 3999,-

Hadde ikke engang råd til spill,

men fikk et av mamma da (smuglers run) ;)  :love:

Nettopp. Og ikke fulgte det med memory card på den heller. Jeg måtte gi 5500 for den da den kom ut. 6000 med minnekort. Tipper det blir samme mølla med PS3 også.

 

For teit når folk klager over Xbox 360 til 3400kr som attpåtil kommer med harddisk, trådløs kontroller, headset og gratis Xbox Live silver abbonement.

Eller 2600kr hvis man man ikke vil ha disse tingene.

 

Edit, glemte at 3400kr pakka vil også komme med fjernkontroll i begynnelsen.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Å si at microsoft taper penger for hver xbox som blir solgt, er som å si at elefanten mister kroppsmasse når den driter, og dør etter så mange turer innom utedoen!

Like mye falsk rykte som den "nye" prisen på xbox

Det tror jeg ikke du. Microsoft tapte penger per solgte xbox når den var for salg. Eneste måneden Microsoft sin spillavdeling gikk i pluss var når de lanserte Halo 2. Dette er faktisk ganske så sant.

 

Jeg tviler på at Microsoft kommer til å tjene noe på å selge xbox 360. De taper penger på det rett og slett. Spørsmålet er bare hvor mye, og om de greier å tjenne dette inn igjen. Microsoft får jo rundt 100 kroner per solgte spill til xbox/xbox 360. Nintendo, Microsoft og Sony tar nemlig 100 kroner per spill som blir produsert til deres konsoller. Derfor konsoll spill er så dyrt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri hørt på maken fikk høre at xbox360 kan komme opp i 6000 NOK KR med alt utstyr

Spørs hva du definerer som 'alt utstyr' da.

 

Selv en PS2 idag runder jo glatt 6000 hvis man skal ha med en bunch med utstyr. Den 'største' sammensatte pakken til Xbox 360 vil ved lansering koste under 3.500,- i Norge. Og da er harddisk, headset, trådløs kontroller og trådløs fjernkontroll inkludert.

 

Med andre ord har man aldri fått så mye for pengene noensinne når det gjelder konsoller; en skrapet PS2 eller Xbox uten noe som helst ekstrautstyr kostet faktisk mer når de ble lansert i sin tid. Og til PS2 måtte man i tillegg kjøpe et høyst nødvendig minnekort til flere hundrelapper for i det hele tatt å kunne lagre spill...

 

Nei, vil du ha prissjokk, så vent til PS3 nærmer seg lansering. Da kan jeg garantere deg bakoversveis! Jeg tipper at selv grunnutgaven uten noe som helst utstyr vil koste mer ved lansering enn Xbox 360 sin dyreste ferdigpakke - altså mer enn 3.500,-

 

Et eventuelt prisfall på Xbox 360 avhenger ganske sikkert av prisen på PS3 - hvis den billigste PS3'en alikevel er merkbart dyrere enn Xbox 360 tror jeg neppe Microsoft vil droppe prisen noe med det første.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Å si at microsoft taper penger for hver xbox som blir solgt, er som å si at elefanten mister kroppsmasse når den driter, og dør etter så mange turer innom utedoen!

Like mye falsk rykte som den "nye" prisen på xbox

Det tror jeg ikke du. Microsoft tapte penger per solgte xbox når den var for salg. Eneste måneden Microsoft sin spillavdeling gikk i pluss var når de lanserte Halo 2. Dette er faktisk ganske så sant.

 

Jeg tviler på at Microsoft kommer til å tjene noe på å selge xbox 360. De taper penger på det rett og slett. Spørsmålet er bare hvor mye, og om de greier å tjenne dette inn igjen. Microsoft får jo rundt 100 kroner per solgte spill til xbox/xbox 360. Nintendo, Microsoft og Sony tar nemlig 100 kroner per spill som blir produsert til deres konsoller. Derfor konsoll spill er så dyrt.

Det er tull. Selvsagt tjener MS penger på Xbox, de har tjent gode penger på den gamle og de kommer til å tjene penger på den nye. Dette er jo noe man så og si lærer i barnehagen. Man selger da ikke et produkt man går i minus med. Og et så hyped produkt som Xbox/Xbox360 er så vil det selge en god del. Noe som i seg selv sier at MS ikke gir bort disse. De vil tjene penger. Hadde ikke MS tjent penger hadde de ikke overlevd lenge i bransjen.

 

Det koster ikke MS en dritt å produsere disse, og de vil nok sitte igjen med en god slant penger etter at IBM, ATI osv. er betalt for sin del av utviklingen. I tillegg utgir MS en god del spill selv. Som også er rimelig stivt priset. Så at Gates kan slå seg selv på magen og se at kontoen renner enda mer over tror jeg vi kan være meget sikre på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...