Gå til innhold

Støy - 7800GT vs. 7800GTX


xyzzy01

Anbefalte innlegg

Noen som kan si noe om støynivået på 7800GT vs. 7800GTX? Vifteløsningen er nesten, men ikke helt den samme - på den annen side virker det som om 7800GT bruker endel mindre strøm.

 

Støy er viktig, så hvis en ekstra tusenlapp gir meg bedre ytelse _og_ mindre støy høres det fristende ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan si noe om støynivået på 7800GT vs. 7800GTX? Vifteløsningen er nesten, men ikke helt den samme - på den annen side virker det som om 7800GT bruker endel mindre strøm.

 

Støy er viktig, så hvis en ekstra tusenlapp gir meg bedre ytelse _og_ mindre støy høres det fristende ut.

Har testet begge to...

 

I vanlig bruk støyer 7800GT litt mer, da viften er mye mindre. Har vannkjøling på CPU, og er ganske kresen på støy...

 

Sett ut i fra støy aspektet er ikke den tusenlappen verdt det...

Lenke til kommentar
Raptor,22/08/2005 : 12:40]
Noen som kan si noe om støynivået på 7800GT vs. 7800GTX? Vifteløsningen er nesten, men ikke helt den samme - på den annen side virker det som om 7800GT bruker endel mindre strøm.

 

Støy er viktig, så hvis en ekstra tusenlapp gir meg bedre ytelse _og_ mindre støy høres det fristende ut.

Har testet begge to...

 

I vanlig bruk støyer 7800GT litt mer, da viften er mye mindre. Har vannkjøling på CPU, og er ganske kresen på støy...

 

Sett ut i fra støy aspektet er ikke den tusenlappen verdt det...

Har nettopp fått et 7800GT i hus. Ikke fått testet det ennå. Men er støyen så høy at du anbefaler å bytte vifte?

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

:!:

Har akkurat bestilt en deilig ny monsterPC med XFX 7800gt. Antec p180 kasse og Hiper 580w strømforsyning, ASUS a8nPremium med AMD 64x2 3800+ ... også bestilt Thermaltake Big Typhoon CPU-kjøler. Håper å få litt deilig stillhet i stua når jeg får mottatt og bygd dette, MEN :

 

Jeg lurer på hvilken Arctic Cooling kjøler jeg helst bør ha til 7800gt, NV5 eller NV6. Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
:!:

Har akkurat bestilt en deilig ny monsterPC med XFX 7800gt. Antec p180 kasse og Hiper 580w strømforsyning, ASUS a8nPremium med AMD 64x2 3800+ ... også bestilt Thermaltake Big Typhoon CPU-kjøler. Håper å få litt deilig stillhet i stua når jeg får mottatt og bygd dette, MEN :

 

Jeg lurer på hvilken Arctic Cooling kjøler jeg helst bør ha til 7800gt, NV5 eller NV6. Noen som kan hjelpe ?

Vurderte det kortet selv. Kan du gi tilbakemeldinger med tanke på støyniva når du får kjørt det litt?

Lenke til kommentar

Jaudå, men det kan ta en ukes tid før jeg får fingra i dette nye, tror de har litt problemer å skaffe til veie bl.a. den CPU'en. Og det skal nok byttes VGA-kjøling når jeg vet hva som passer og funker bra. Er kanskje litt kravstor, men både mindre støy og bedre kjøling passer Ole Brum midt i honningkrukka.

 

Noen som har prøvd TO Zalman reserator'er - èn til CPU og èn til VGA/chipset? Eller er jeg alene om tanken på denne (muligvis litt misforståtte) løsningen?

 

Det handler seff. om å få minimum støy og maksimum ytelse.

 

:yes:

Endret av khaakon
Lenke til kommentar
Jeg vil værtfall påstå at orginal vifta på mitt PoV 7800GTX er veldig støysvak :)

Har hørt at de skal være støysvak ja. Det er bra. Er ute etter et kort som både gir god ytelse samt er støysvak. Vil ikke bynne å montere vann på skjermkortet. Derfor lurte jeg på om XFX sitt 490mhz kort er like støysvakt som "de andre" gfx kortene. Går heller for pov hvis XFX 490mhz kortet har trimma vifta også ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...