Gå til innhold

Kundekonto sperret hos Netshop


Anbefalte innlegg

Det var det jeg tenkte også. Jeg gjorde jo ikke dette her med vilje, og jeg måtte tilsammen ut med ca 500 kroner i frakt tilbake til Netshop. Hadde jeg vært heldig og fått den første skjermen uten pixelfeil, hadde jeg selvfølgelig ikke benyttet meg av angrefristen.

 

Edit:

 

Jeg har utmerket forstått at det finnes egne regler for pixelfeil, men: Jeg la ut nesten 8000 kroner for LaCien, noe som er mye penger. Når jeg legger så mye penger i en skjerm, så vil jeg slippe å måtte se en blå lysende prikk på skjermen hver gang jeg ser film (eller noe annet med svart bakgrunn).

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop kan vel selge varer til hvem de vil, men å utestenge kunder er jo sjeldent populært, så noe stort PR-scoop er det neppe. Nå har de jo etablert en sånn fin pikselfeil-garanti for å takle nettopp problemet med at folk sender skjermer i retur på angrefristen, så de som synes at pikselfeil er ille kan jo garantere seg mot dem på den måten. Garantien er jo billigere enn å sysselsette posten i et banka kjør og den varer i 2 år :)

Lenke til kommentar
Ettersom du helt tydelig, og åpent har misbrukt angreretten på den måten, er det nok ingen som vil løfte øyebrynene for at du har blitt stengt ute.

Misbrukt angreretten?! Jeg forstår at Netshop taper penger på bruk av angrefrist, men man har da rett til å angre så mye man bare vil. Jeg ville gjort det samme dersom jeg oppdaget pixelfeil på skjerm etter skjerm, selv om det hadde kostet meg returporto - fordi jeg har rett til å angre.

Retelo, det finnes egen regler for pixel feil, de går ikke under angrefristen. I følge alle garantibestemmelser osv, var de skjermene feilfrie produkter, og derfor min venn, skal man ikke bare sende inn uten videre.

Lenke til kommentar

lancaster, tror ikke vi kommer til å bli enige her :) Men, jeg mener at jeg ikke har gjort noe feil, og ville gjort det samme om igjen.

Angående LCD-skjerm, jeg kjøpte heller skjerm hos Dell, og etter en samtale med kundebehandleren der, så gikk han med på å teste skjermen jeg bestilte derfra. På den måten ble alle spart for unødvendige utgifter og besvær.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar

Angretten er helt klart missbrukt i dette tilfellet, men dessverre er trådstarter litt for sneversynt til å se dette selv.

 

Jeg skjønner godt at en nettbutikk sperrer kontoer til folk som har meget dårlig historikk.

 

Jeg kan om jeg ønsker ha:

 

Alltid den nyeste maskina på markedet

Alltid en ny projektor

Alltid ha nytt kamera

Alltid ha det siste av det siste som webshoppene selger.

 

 

Ikke noe problem å benytte seg av angreretten på noen områder, dog vill jeg ikke vært overrasket om Netshop sperret kontoen min når den 3 projektoren kom i retur (spesielt om den da var brukt 100 timer av meg allerede).

 

 

Dessverre trådstarer får du faktisk ingen sympati fra meg, for snur du om på flisa er du faktisk en medvirkende årsak til at jeg må betale mer for min hardware.

Lenke til kommentar
lancaster, tror ikke vi kommer til å bli enige her :) Men, jeg mener at jeg ikke har gjort noe feil, og ville gjort det samme om igjen.

Angående LCD-skjerm, jeg kjøpte heller skjerm hos Dell, og etter en samtale med kundebehandleren der, så gikk han med på å teste skjermen jeg bestilte derfra. På den måten ble alle spart for unødvendige utgifter og besvær.

Når det er sagt tipper jeg faktisk mange sitter på pikselfeil uten å være klar over det. Jeg har problemer å se over en skjerm rask og konkludere med at den ikke har noen feil. Og for å skremme enda mer. Jeg har sitti på skjermer som jeg trodde hadde null feil helt til dama dukka opp å pekte på feil rundt i bilde :(

Lenke til kommentar

hehe. Men, som sagt allerede, jeg gjorde jo ikke dette her for å være vanskelig mot netshop, jeg gjorde det kun fordi jeg ble sjenert av pixelfeilen. Og tro det eller ei, jeg ville ha en "perfekt" skjerm. Skyt meg gjerne for det :)

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Jeg har utmerket forstått at det finnes egne regler for pixelfeil, men: Jeg la ut nesten 8000 kroner for LaCien, noe som er mye penger. Når jeg legger så mye penger i en skjerm, så vil jeg slippe å måtte se en blå lysende prikk på skjermen hver gang jeg ser film (eller noe annet med svart bakgrunn).

Du gjorde det eneste rette... og flere burde gjort som deg.

 

Synes det er fantastisk at LCD skjerm produsenter slipper unna med disse "pixel-lovene" sine. Spesielt når det åpner for vurderinger om disse døde pixlene er til sjenanse eller ikke.

 

Nei, krev å få en skjerm som garanterer at ALLE pixelene er i live.

Lenke til kommentar

Synes forsåvidt det er en grei måte. Er man ikke fornøyd med skjermen så har man rett til å angre. Skjermen er på ingen måte misbrukt av bruker.

 

På samme måte vil jeg ikke være fornøyd dersom jeg bestiller en splitter ny bil som har en aldri så liten(men svært tydelig) ripe i lakken. Pixelfeil kan til nød være akseptabelt på billigere modeller men dersom man betaler 8000 må man kunne forvente et feilfritt ptodukt. Det å lage egne regler for for bransjens pixefeilproblem er vel heller en måte å prøve å børste problemet under teppet.

 

Dog har nok alltid butikken rett til å nekte enhver bruker å handle der.

Lenke til kommentar

Ifølge ISO 13406-2 standaren kan man på en oppløsning på 1024 x 768 ha 2 pixelfeil, 1280 x 1024 3 osv. Dette er noe man er klar over når man kjøper LCD skjermer! link til standaren ligger her

Synes det er temmelig klønete å bruke angreretten på noe man i utgangspunktet burde være klar over!

Lenke til kommentar
Dessverre trådstarer får du faktisk ingen sympati fra meg, for snur du om på flisa er du faktisk en medvirkende årsak til at jeg må betale mer for min hardware.

Det er riktig det at den liberale angrefristen fører til dyrere produkter. Elementer økonomisk teori tilsier at dersom forhandlerens utgifter øker så vil disse til syvende å sist normalt ende hos kunden (du og meg.)

 

Angrefrist loven er en dårlig lov da dette elementet ikke ble tatt hensyn til (til tross for innsigelser fra bla rettøkonom Erling Eide). Politikerne trodde de var "snille" og styrket forbrukernes rettigheter overfor de slemme forhandlerne, men i virkeligheten er det forbrukerne som må ta kostnadene for den nye loven.

 

 

Til trådstarter: Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg. Heldigvis var min LCD skjerm perfekt, men grunnen til at jeg kjøpte den på nettet og ikke i butikk var fordi det var så viktig for meg å ikke få pixelfeil (angrerett.)

Lenke til kommentar

Synes det var en grei ide å få kundebehandler til å teste skjermen. Men neppe bra når man tenker på antall timer det vil gå med på ett år...

 

Det finnes da noen produsenter som garanterer 0 pixel-feil (type 1,2 og 3!) så man kan kjøpe fra disse og spare alt bryet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...