Gå til innhold

Omtale av TrackIR (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TrackIR funker nokså fett det... har ikke brukt den på lenge, i motsetning til 3D brillene fra samme produsent, siden (som nevnt i artikkelen) det funker hovedsakelig i simulator spill (og jeg er tom for tracker dots :p )

Prøv å sikt i "mouse-mode", så kan du tenke deg nesten hvordan en Apache pilot har det...

 

eDimensional sine 3D briller er et bedre produkt synes jeg da. Har brukt de i alt fra Dungeon Keeper 1 & 2 og Dungeon Siege, til FarCry, Doom 3 og WoW. Hehe, skal love deg at Ironforge i "3D" er heftig... :cool:

Anbefaller dem til folk med skjermer som har minst 85Hz refresh rate.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Jeg har den der Pro-versjonen av TrackIr3, og må si selv om det var helt konge i starten, så har det blitt liggende på hyllen en god stund. Hovedsakelig fordi det er ganske vanskelig å få stilt inn korrekt, og man må sitte nøyaktig på samme sted, høyde og stolposisjon mellom hver gang man spiller, ellers mister man helt grepet på den.

 

Hovedproblemet mitt er at jeg rett og slett ikke klarer å bruke den mer en halvtime før hodepine og generell ubehag setter inn. Den er ikke fullt så rask som man vil ha den til, samt at den er utrolig vanskelig å stille inn. Mulig jeg som gjør noe feil, men jeg vil bare si til dem som vurderer å kjøpe en slik enhet, så er det veldig individuelt hvem som liker(/tåler) den og hvem som ikke får det til. Og blir du lett bilsyk eller sjøsyk så bare glem hele greien :p.

Lenke til kommentar
Jeg har den der Pro-versjonen av TrackIr3, og må si selv om det var helt konge i starten, så har det blitt liggende på hyllen en god stund. Hovedsakelig fordi det er ganske vanskelig å få stilt inn korrekt, og man må sitte nøyaktig på samme sted, høyde og stolposisjon mellom hver gang man spiller, ellers mister man helt grepet på den.

 

Hovedproblemet mitt er at jeg rett og slett ikke klarer å bruke den mer en halvtime før hodepine og generell ubehag setter inn. Den er ikke fullt så rask som man vil ha den til, samt at den er utrolig vanskelig å stille inn. Mulig jeg som gjør noe feil, men jeg vil bare si til dem som vurderer å kjøpe en slik enhet, så er det veldig individuelt hvem som liker(/tåler) den og hvem som ikke får det til. Og blir du lett bilsyk eller sjøsyk så bare glem hele greien :p.

Har brukt systemet over ganske lang tid nå. Fikk mye hodepine i starten, men det gikk seg til. Vil tro det gjør det for de fleste ved litt fast bruk. Når det gjelder å stille inn så har jeg ikke sett på det som noe stort problem. Om du flytter på stol, hode eller sensor så kan du ganske enkelt trykke F12(?) for å sette punktet du fokuserer på som sentrum. Det er altså bare å sette seg i en behagelig posisjon og trykke på denne knappen.

Lenke til kommentar
eDimensional sine 3D briller er et bedre produkt  synes jeg da. Har brukt de i alt fra Dungeon Keeper 1 & 2 og Dungeon Siege, til FarCry, Doom 3 og WoW. Hehe, skal love deg at Ironforge i "3D" er heftig...  :cool:

Anbefaller dem til folk med skjermer som har minst 85Hz refresh rate.

De hørtes hedtige ut og prisen var heller ikke så ille, er det noen norske butikker som selger de?

Endret av PC Bjørnen
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner helt er hvordan dette kan bli bra, for når man rører på hodet for å se en annen vei, så blir jo skjermen stående, slik at man må prøve å se på skjermen samtidig med at man har hodet en annen vei. Hvordan skal det kunne gi bedre opplevelse?

 

Det beste ville vært denne i kombinasjon med skjermer i brillene, slik at bildet alltid fulgte øynene.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner helt er hvordan dette kan bli bra, for når man rører på hodet for å se en annen vei, så blir jo skjermen stående, slik at man må prøve å se på skjermen samtidig med at man har hodet en annen vei. Hvordan skal det kunne gi bedre opplevelse?

Det er ikke noe problem. Det er snakk om små hodebevegelser. Still deg ved et speil, se deg selv i øynene og drei litt på hodet. Du vil ganske sikkert merke at øynene dine holder fokus på samme plass helt "av seg selv". Vet det høres rart ut, men det fungerer. Virkelig.

Lenke til kommentar

Leadtek Xeye er da ikke de eneste VR-brillene... De har vel ikke engang 3d, tror jeg.

 

85 Hrtz til eDimensional? Blir ikke det i praksis 42,5 Hrtz i 3d? Jeg må forresten gjøre oppmerksom på at eDimensional ikke er VR-briller, men mer som dem man har på seg i 3d-kino.

 

VRealities Doom 3 special - Litt harry... 3D-VR-briller, "Head tracker", P5-hanske, force feedback-vest(!) og Doom 3 i én pakke. Merk: De påstår at tilbudet bare gjelder i en begrenset periode, men det ser ut til at de bare flytter datoen en gang i blant.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...