Gå til innhold

Hvor mye burde jeg få for denne malejobben?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har malt dette huset i sommer og lurte på hva dere synes er passende betaling.. Jeg brukte ca 2 uker på det, men jeg skrev ikke opp timer.. (er timesbetaling uansett vanlig for en slik jobb?)

 

Jeg er 20 år og har ikke noe fagbrev innenfor maleryrket, (men jeg har malt flere hus for et borettslag før).

 

Uten å ville skryte gjorde jeg en bra jobb (som eierne innrømmer også :)) uten mye søl og var ferdig innen lovt tidsramme.

 

Jeg malte TO strøk på vegger, dør- og vinduskarmer på både huset og påbygget med terasse. Kort-veggen bortest på bildet mot trampolinen malte jeg IKKE, ellers ble terassen og alt annet malt. (også et vrient påbygg oppå taket på andre siden) :)

 

Jeg har bare et dårlig bilde tatt med telefonen min akkurat nå, men kan sikkert ta bedre bilder hvis det trengs!

 

Photo0359.jpg

 

Prøv å være realistiske! Gjerne kom med noen begrunning, dokumentasjon eller sammenligning med andre lignende arbeid :yes:

 

Grunnen til alt dette er at både jeg og huseierne er usikre på hva jobben er verd.. :no:

 

Tusen takk for all hjelp! :w00t:

Endret av troløs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men det ble nok til at jeg gjorde jobben uten å avtale noen pris først.. Jeg veit at det hadde vært absolutt best for meg å avtale prisen på forhånd! Jeg fikk lønna i dag forresten.. 8500 kroner. Det er vel greit nok regner jeg med. Det skal mye til for at jeg vil klage, siden det er absolutt hyggelige folk!

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Takk, men det ble nok til at jeg gjorde jobben uten å avtale noen pris først.. Jeg veit at det hadde vært absolutt best for meg å avtale prisen på forhånd! Jeg fikk lønna i dag forresten.. 8500 kroner. Det er vel greit nok regner jeg med. Det skal mye til for at jeg vil klage, siden det er absolutt hyggelige folk!

 

Hva tror dere?

Du ble ikke overbetalt, i alle fall. Uansett, det viktigste er jo at begge parter er fornøyde. :) Du kan for "moro skyld" forsøke å regne ut antall arbeidstimer, så du får et inntrykk av timelønnen din.

Lenke til kommentar

Ja det kunne jeg gjort, Signatur.. Men jeg tror ikke jeg vil lage noe mer fuzz utav dette enn nødvendig. Jeg kunne kanskje fått 10k eller noe, men som sagt dette er hyggelige folk så nå som jeg har fått betalinga vil jeg ikke be dem om mer. Det ble vel forresten svart ja, men det hadde passet inn på frikortet mitt så det hadde ikke spilt noen stor rolle.

 

chs89: Hvis du virkelig gjorde to lignende arbeid (noe som ville tatt over en måned sammenhengene med jobbing) og fikk 4500 for begge til sammen tror jeg ikke du ble overbetalt akkurat.. :no: Grovt regnet, hvis du jobbet jevnt og trutt og fulgte en noenlunde normal arbeidsrytme.. 7,5 timer 5 ganger i uka.. 4 uker.. 150 timer kanskje.. Vil det vise at du har jobbet for 30 kroner i timen.

 

Men uansett! Takker for svar og forslag! Jeg tror nok jeg vil la denne saken ligge for nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...