Gå til innhold

Utsatte leveringsfrister på Netshop..


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestilte en bærbar pc på netshop. Når jeg bestilte den stod det ved siden av varen: "ubekreftet 15.08.2005".

Jeg fikk ordre bekreftelse per epost 2 dager etter jeg bestilte...

Men jeg er utålmodig og sjekket netshop.no og så stod det noen dager etterpå ubekreftet 30.08.2005..

 

Ser ut til at det blir lenge til jeg får pcen min hvis de ikke får den inn på lageret sitt før 30.08.

Kan netshop holde på med dette i all evighet eller er det mulighet for meg å kanselere kjøpet? har funnet tilsvarende pc andre stder så det er ikke noe problem. kjøpte forrsten pcen via postoppkrav så har ikke betalt noe enda...

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg er utålmodig og sjekket netshop.no og så stod det noen dager etterpå ubekreftet 30.08.2005..

Hvor har du sjekket? Ordrestatus, eller produktinformasjon?

 

Når du har lagt inn en ordre bør du se på ordrestatus. Av og til får netshop varer i flere leveranser med noen dagers mellomrom. Dersom de ventet inn én PC dagen etter du bestilte, vil datoen på produktsiden forskyves da du bestiller...men datoen på ordrestatus (hvis du logger inn på "min konto") vise datoen DU kan forvente å få din PC...

 

Tja, sånn tror iallefall det er. Ubekreftede datoer er iallefall ikke mye å stole på :pe

Lenke til kommentar
Skjedde akkurat det samme med meg hos MPX. Der ble datoen flyttet fra "bekreftet" 25.08 til "bekreftet" 31.08.

 

Hva er vitsen med bekreftet dato når den flyttes ?

Det kan jo være at det partiet som kommer 25. ble solgt ut, slik at de neste som bestiller får varene som kommer i partiet den 31. Hvis butikken får inn 20 eksemlarer av varen den 25, vil de gå til de 20 første som bestiller. Når nummer 21 bestiller, vil det ikke være riktig at det står at varen kommer den 25, da det ikke er flere igjen. Derfor endres datoen til når det neste partiet kommer.

 

I tillegg kan det jo være at de har fått lovnader om at det kommer den 25, men så endrer importør/leverandør det til 31 av en eller annen grunn.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

skjedde med meg hos komplett...jeg gikk bare å slettet ordren tilslutt, siden ingenting var betalt og ingenting var sendt (etter 3 utsettelser fra første forventet dato).

Såfremt det ikke fremkommer av bestillingen at dette er noe de bestiller spesielt for deg kan jeg ikke se hvorfor du ikke kan kansellere kjøpet.

 

Du bestiller (les: vil kjøpe) en vare de sier de kanskje får til en bestemt dato...de får den ikke og du finner den ett annet sted, case closed.

 

http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...e.aspx?aid=1245

 

Copy/paste fra netshop.no's salgsbetingelser:

 

Avbestilling

Ved avbestilling bes om å gi beskjed så snart som mulig, på telefon eller via e-post. Så lenge bestillingen ikke er sendt fra Netshop, unngår du gebyr for uavhentede pakker.

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar
Ok takk for alle svar. Har sjekket produktet de siste dagene og det ser ut som om de forskyver leveringsdatoen med en dag hver dag... Virker som om det er ett salgstriks der de prøver å få det til å se ut som om de snart får varen... :cry:

Vi opererer ikke med salgstricks på dette, men oppgir forventet leveringsdato ut i fra systemet. Men send en mail du enten på [email protected] eller direkte til meg på [email protected] så skal vi nok kunne gi deg ett mer eksakt svar enn du får her på forumet.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er en vare jeg bare MÅ ha, så bruker jeg ikke å bestille varer som enten er bekreftet dato på, eller de har varen på lager.. Ubekreftet vil si at det er bingo når varen kommer... Kanskje kommer den, kanskje kommer den ikke.. Er ikke noe netshop driver med.. Slik er det med ALLE webshopper som operer med ubekreftet datoer.. ubekreftet er liksom ja, IKKE bekreftet...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...