Gå til innhold

"bluetooth hacker" beskyttelse?


Anbefalte innlegg

Hei noen som vet hvordan men får beskyttet seg mot programmer som "bluetooth hacker" (heter sikkert ikke dette, men beskriver prog) hørt at programmet er sit sony ericsson og gjør slik at man ikke trenger godkjenning fra dem man kobler seg opp mot... hvordan kan man beskytte seg mot dette? viss ingen vet dette lurer jeg på navnet på programmet slik at jeg kan google det, eller spørre f-secure

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å sette på "power save" når du bruker bluetooth det gjør at når den er koblet opp mot 1 enhet (f.eks. handsfree) så gidder den ikke å koble seg opp mot andre bluetooth enheter får å spare strøm. Og slå av bluetooth når du ikke har bruk for det.

 

Du kan ta det med ro siden du må godkjenne alle bluetooth oppkoblinger med unntak av mottak av "forrettnings kort" (vCard) som er harmløse navn & telefon nr.

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Bluetooth er ikke helt sikker nei, og PIN1 koden er også knekket nå. Litt avansert med knekket, ikke noen windows applikasjoner som jeg har funnet ennå, så du må derfor ha noen skills i *nix systemer for og få det til. og en BT-Dongle.

 

Har søkt litt på Google og fant noen linker hit og fit, men er mest for PDA programmene er til, ikke sett SE sitt ennå.

 

The Bluetooth Location Tracker ProjectCracking the PIN1

Bluetooth devide security databaseBluetooth.ORG, the official Bluetooth site

Lenke til kommentar

Goldeneye: Du trenger ikke å beskytte deg mot det. Alt snakk om mobilvirus/bluetooth hacking er bare mediaskapt, og eksisterer ikke i den virkelige verden. Det verste som kan skje om du går rundt med bluetooth påskrudd og uten autorisasjon (som du høyst sannsynlig ikke gjør) er at du kan få en melding/kontakt eller noe annet gøy.

Lenke til kommentar

Har nok sendt mye gøy jeg oxo, å bli oppdaget er ikkeno problem, her er et lite triks jeg har kalrt å ro meg unna med de 2 gangene jeg har blitt tatt. 1. gjør om telefonnavnet ditt til en annen mobil, ettersom det er standar f.eks jeg har W800i, navnet på telefonen har jeg endret til: Nokia 6230i så når noen eventuellt skulle tro det var deg sier du at de skal søke deg opp og at telefonen din ikke synes, si noe som: "men det er bare en nokia med bluetooth i nærheten, jeg har sony ericsson", i begge tilfeller trodde vedkommende meg, det siste tilfellet letet personene etter en på t-banen med nokia, det er ikke helt gøy da, viss det skulle gå utover noen

Lenke til kommentar

Et program heter Blooover. jeg har prøvd å få dette til å virke, men det går ikke!

 

Har lagt det ved så noen kanskje kan greie å installere det. Hadde vært fint om de kunne si hvordan de gjør det, så jeg kan teste det ut, og kanskje finne en måte å blokkere det på :)

 

BT Browser er et annet program også. Vet ikke hvordan det fungerer. hadde vært fint om noen kunne sagt det også :)

Blooover.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...