Gå til innhold

Jeg trenger hjelp: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å formatere Linux-disken min, og legge inn Windows XP Pro (Nor) kommer denne feilmeldingen frem:

 

Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:

 

Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig innstalert. Hvis dette er en ny innstalering ber du maskin- eller programvareproduksjonen om Windows-oppdateringer du kan trenger.

 

Hvis problemet fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus.

 

Teknisk informasjon:

 

***STOP: 0x000000D1 (0x80C00000,0x0000001C,0x00000000,0x80C00000)

 

Jeg har reinstallert Windows flere ganger med nøyaktig samme CDen, men nå får jeg altså denne feilmeldingen. Kanskje det har noe med Linux og gjøre. Jeg har aldri hatt problemer med reinstalasjon før jeg byttet til Linux. Men på den andre siden, så får jeg nøyaktig samme feilbeskjed selv når jeg prøvde en installasjon på en helt annen harddisk.

 

CDen er det heller ingenting galt med, da min bror helt fint klarte å reinstalere Windows med den.

 

Jeg håper dere kan hjelpe meg. På forhånd, takk.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...