Gå til innhold

Sitter på hybel og får ikke spilt CS


Anbefalte innlegg

Hei sann, tiden har kommet til å ta studiene på alvor og jeg har flyttet hjemmeifra og til en hybel. Men jeg får ikke koblet opp til steam og serverene kommer ikke opp :( jeg har sendt admin en epost uten å få noe svar. Har noen litt erfaring på det området og kan hjelpe meg ???

 

takk for alt av svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er FULLT mulig å komme seg utenom sperrede porter i en firewall og det er ikke så veldig vanskelig heller.

 

Det man trenger er å forwarde portene lokalt til en port som er åpen.

 

Eksempel.

 

Nesten alle nettverk har port 22 åpen da det er SSH protocollen kjøres.

 

Logg deg inn på et shell via port 22 med putty. La oss si at du trenger å bruke portene 1000-5000. Legg dette inn i putty's portforwarding. Din destinasjonsmaskin vil da gå på nettet med disse portene, og dataen den mottar tilbake går via SSH og port 22 tilbake til deg.

 

Problemet blir jo selvsagt at du må få maskina di til å gå til localhost istedenfor et annet sted. Dette kan vel løses med å sette opp en egen DNS ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...