Gå til innhold

Tv-kort, hva skal jeg se etter?


carl_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp ett med hardware encoder. Det vil si at tvkortet ikke vil bruke på langt nær så mye system ressurser som hvis du kjøper ett der CPU må ta seg av encodingen selv. Encoding= Ta opp tv programmer/video osv.

 

Dette har jeg og er veldig fornøyd med det. Winfast PVR 2000

 

EDIT:Bruker dette til kabel tv jeg også.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken maskin du skal sette tv koret inn. Selv bruker jeg et pinnacle pc tv pro, kortet går greit nok dersom du har prossorkraft og minne nok, med lite minne og dårlig cpu er det et crappy kort. Anbeler ikke det kortet jeg her uansett. Selv om det funger helt greit nå. Det bør være innebygget encoder/decoder på kortet , iallefall dersom du har under xp 2400 og 512 minne. Dette for å få opptak i annstendig kvalitet.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Kjøp ett med hardware encoder. Det vil si at tvkortet ikke vil bruke på langt nær så mye system ressurser som hvis du kjøper ett der CPU må ta seg av encodingen selv. Encoding= Ta opp tv programmer/video osv.

 

Dette har jeg og er veldig fornøyd med det. Winfast PVR 2000

 

EDIT:Bruker dette til kabel tv jeg også.

Har hardware encoder en forkortelse? fant ikke noen plass det sto om det på komplett sine sider...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...