Jump to content
Sign in to follow this  
carl_erik

Tv-kort, hva skal jeg se etter?

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg et tv-kort hos komplett...hva bør jeg tenke på...utenom prisen;)...når jeg skal kjøpe meg et slikt kort?

Om det passer i din tv ???

Kjøp ett med hardware encoder. Det vil si at tvkortet ikke vil bruke på langt nær så mye system ressurser som hvis du kjøper ett der CPU må ta seg av encodingen selv. Encoding= Ta opp tv programmer/video osv.

Dette har jeg og er veldig fornøyd med det. Winfast PVR 2000

EDIT:Bruker dette til kabel tv jeg også.

Edited by underground

Det kommer an på hvilken maskin du skal sette tv koret inn. Selv bruker jeg et pinnacle pc tv pro, kortet går greit nok dersom du har prossorkraft og minne nok, med lite minne og dårlig cpu er det et crappy kort. Anbeler ikke det kortet jeg her uansett. Selv om det funger helt greit nå. Det bør være innebygget encoder/decoder på kortet , iallefall dersom du har under xp 2400 og 512 minne. Dette for å få opptak i annstendig kvalitet.

Edited by Osse

Kjøp ett med hardware encoder. Det vil si at tvkortet ikke vil bruke på langt nær så mye system ressurser som hvis du kjøper ett der CPU må ta seg av encodingen selv. Encoding= Ta opp tv programmer/video osv.

Dette har jeg og er veldig fornøyd med det. Winfast PVR 2000

EDIT:Bruker dette til kabel tv jeg også.

Har hardware encoder en forkortelse? fant ikke noen plass det sto om det på komplett sine sider...

Kan være jeg som er litt dum;)

hehe

uansett...jeg klarer ikke å finne noen av de kortene dere snakker om på komplett...hvor kjøper dere kortene?

Nei du er nok ikke dum. Kortet selges hos Multicom.

Edited by underground

Jeg skal også ha nytt tv-kort og slenger meg på denne tråden.

Jeg er litt sær og vil ha FM-tuner på tv-kortet. noen om har noen anbefalinger der?