Gå til innhold

vannkjøling til rundt 1000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slett ikke ille, om du ikke krever absolutt lavest mulige temperaturer.

Men vær oppmerksom på at du må bytte niplene på den radiatoren, slik at de blir identiske med nippelstørrelsen på CPU- GPU-kjøler!

De niplene som er avbildet på radiatoren er beregnet for en slangetype du ikke kan benytte på disse blokkene.

Lenke til kommentar
Slett ikke ille, om du ikke krever absolutt lavest mulige temperaturer.

Men vær oppmerksom på at du må bytte niplene på den radiatoren, slik at de blir identiske med nippelstørrelsen på CPU- GPU-kjøler!

De niplene som er avbildet på radiatoren er beregnet for en slangetype du ikke kan benytte på disse blokkene.

da tar jeg radiatoren uten nippler

den

Lenke til kommentar

Var det ikke rundt 1000 kroner det skulle være da? Nå er du vel oppe i nesten det dobbelte. Jeg anbefaler faktisk Bigwater settet. Man må nok regne med å bruke litt tid og penger på utbedringer, men Bigwater blir billig alikevel. De to store problemene er jo lekasje på cpu blokk og pumpe av meget tvilsom kvalitet.

 

1. For å fikse cpu blokka kan du skru av nipplene og sage av de to forhøyningene i plexitoppen. Skru på nipplene igjen, gjerne med litt silicon. Burde ikke bli noen lekasje da.

 

2. Pumpa har en tendens til bare å stoppe uten forvarsel, så det kan være lurt å skaffe seg en bedre pumpe. Selv bruker jeg Alphacool AGB-E 600 S.

 

Prisen blir da: Bigwater 500 kroner + pumpe 400 kroner = 900 kroner.

I tillegg kommer noen kroner til frakt og nippler til pumpa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...