Gå til innhold

Prosjekt iShare - Webside til kritikk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg begynner å nærme meg slutten av fase en i utviklingen av websiden "Prosjekt iShare". I den forbindelse ønsker jeg tilbakemeldinger, kritikk, forslag eller andre ting relatert til utviklingen av websiden.

 

Prosjekt iShare er i bunn og grunn en enkel webside for det kommende skriptet iShare til IRC klienten mIRC. Selve designet på siden, er basert på slagordet "share by nature" som også finnes på selve siden. For øvrig er det ikke jeg som har laget skriptet siden omhandler, ei heller teksten du finner på siden.

 

Finner du noen feil eller mangler, setter jeg pris på dersom du gir beskjed.

 

Da sier jeg meg ferdig med introduskjonen, og overlater kritikken til dere.

 

http://ishare.zero-byte.info

Endret av azone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IRC klienten IRC

faktisk.

 

Idéen er god, men dette fungerer dårlig. Den skarpe bakgrunnen gjør at dette blir altfor rotete, og det er tildels vanskelig å lese teksten. Liker heller ikke gradient-bakgrunnen, da jeg synes mønsteret ble for gjengående. Får samme effekten som på slike gamle sider med gjengående gif-bilder på 100^2 px.

 

Du har en bug på screenshot-siden i Opera (iallfall). Får både hovedscroller og scroller i det lille vinduet.

 

Synes knappene til høyre tok litt mye plass. At siden validerer er ingen sensasjon. Og iallfall ikke at den kjører PHP.

 

Alt i alt en grei side. :) Menyen var kul. Siden viser kreativitet, men har ikke klart å opprettholde funksjonaliteten helt etter mitt syn. Jeg synes også den kunne hatt godt av noe renere og klarere linjer.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Hei,

 

Først og fremst takk for tilbakemeldingen.

 

1. Angående bakgrunnen, burde jeg tone bildene bak ned, eller vil selve innholdsrammen kunne gjøre sammme nytten ved å tone den opp noen hakk?

 

2. Jeg skal vurdere å bytte bakgrunnen.

 

3. Feil på screenshot siden; Jeg kan ikke finne den hos meg (Opera v8.01). Kan du legge ved et skjermbilde av feilen?

 

4. Grunnen til at knappene på høyresiden fikk såpass mye plass, er fordi jeg ikke fant noe annet jeg kunne fylle inn høyresiden med.

 

6. "IRC klienten IRC" - Her skulle det egentlig stå "IRC klienten mIRC" ;)

 

 

Jeg skal ta dine gode råd til ettertanke, og se hva jeg kan gjøre/endre.

Lenke til kommentar
Div's inne i liste-elementer, nå har jeg sett det óg.

Jeg var forberedt på å lese den kommentaren, hehe.

 

Vel, jeg vet det er helt feil, jeg benyttet tidligere kun en et rent div-element. Koden er kun en midlertidig løsning inntil jeg får ryddet opp i koden (laget en ordentlig navigasjonsmeny)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...