Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har mistet min eneste nøkkel!


Anbefalte innlegg

Kom akkurat hjem og fant ut at min eneste nøkkel til min honda mtx var borte :(

 

har letet over alt,, finner den ikke.. og det passet dårlig fordi jeg skulle akkurat ut og kjøre og kjører opp om en uke.

 

det jeg lurer på er om det finnes noen universalnøkkel som passer?, eller om det går an å lage ny nøkkel fordet om jeg ikke har nøkkel. eller om jeg må bytte hele låsen...? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom akkurat hjem og fant ut at min eneste nøkkel til min honda mtx var borte :(

 

har letet over alt,, finner den ikke.. og det passet dårlig fordi jeg skulle akkurat ut og kjøre og kjører opp om en uke.

 

det jeg lurer på er om det finnes noen universalnøkkel som passer?, eller om det går an å lage ny nøkkel fordet om jeg ikke har nøkkel. eller om jeg må bytte hele låsen...? :cry:

Det er veldiiig liten sjanse for at det finnes en universal nøkkel :dontgetit:

 

(Grunn: Hadde det fantes hadde nesten alt blitt stjelt...)

 

Ser ut som om du må bytte låsen ja... :(

 

Edit: Du kan kanskje få laget en ny nøkkel om du har serial nr på den originale? :hmm:

Endret av LucBellocos
Lenke til kommentar
Du kan jo også eventuelt snakke med butikken du kjøpte den fra da? De har som regel serial nr å slikt på forskjellige sykler de selger  :p

jeg vil minne om at dette er en 89 modell.. og nøkkelen var det faktisk rust på..

 

Har ingen aning hvor den ble kjøpt for 15 år siden...

Hmmm, har du noen peiling på hva slags lås den har da? :yes:

Lenke til kommentar
kan jo evt. sette inn en bryter parralell koplet med låsen. slik at man trykker på en knapp for og starte den.... ikke akkurat ønsklig men.. gjemme brytteren slik at den ikke er så lett synlig :hmm:

Egentlig så er det nok tryggest å bytte ut låsen. Det er ikke så vanskelig som man tror ;)

 

Grunn: Tryggere enn en startknapp som alle kan bruke.. + At u har da ca 2-3 nøkler i tilfelle :)

Lenke til kommentar

Noe som heter rammenummer... På de fleste motorsykler og biler, så kan du spørre importøren om de kan få tak i ny nøkkel til deg. Hvordan den nøkkelen skal være finner de ut ved hjelp av rammenummeret ditt.

 

Dog, jeg garanterer ikke dette...da jeg ikke vet om alle kjøretøy har, ei heller om alle produsenter har en slik ordning...og ikke vet jeg om de alltid har hatt det slik, men skal du ha noe mulighet utenom å skifte lås, så er det rammenummeret ditt som er cluet...

 

Lykke til.

 

 

edit. Du kan kan høre med folk på www.nmcf.net og www.mc-forumet.no

Kan ikke noen svare deg der, så skift lås...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hadde det ikke vært en idè å fått laget en billig kopi av nøkkelen for en 50-lapp?

I tilfelle noe slik skal skje igjen så har du jo en nøkkel ekstra ;)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Litt off-topic, men jeg husker jeg hadde en Honda PX-R for 17 år siden(hjelpes meg er det så lenge siden :ermm: ), og den var mopedgutta sin favoritt å "kødde" med. Var tydeligvis veldig enkel å starte uten nøkkel, så ofte når skoledagen var slutt, så sto mopeden min og tusla og gikk på tomgang når jeg skulle kjøre hjem :D

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Litt off-topic, men jeg husker jeg hadde en Honda PX-R for 17 år siden(hjelpes meg er det så lenge siden :ermm: ), og den var mopedgutta sin favoritt å "kødde" med. Var tydeligvis veldig enkel å starte uten nøkkel, så ofte når skoledagen var slutt, så sto mopeden min og tusla og gikk på tomgang når jeg skulle kjøre hjem :D

:p Det samme problemet er med dagens RMX, bare en ledning så starter den :)

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men jeg husker jeg hadde en Honda PX-R for 17 år siden(hjelpes meg er det så lenge siden  :ermm: ), og den var mopedgutta sin favoritt å "kødde" med. Var tydeligvis veldig enkel å starte uten nøkkel, så ofte når skoledagen var slutt, så sto mopeden min og tusla og gikk på tomgang når jeg skulle kjøre hjem :D

:p Det samme problemet er med dagens RMX, bare en ledning så starter den :)

Er det virkelig sant? Jeg skjønner ikke hvordan Suzuki klarer å drite seg ut så hardt! Det er jo egentlig en tragedie, da det åpner for lett tyveri.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...