Gå til innhold

AMD Athlon 64 3000+ vs P-M 1.7


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn jeg syns det ser ut er Acer'en en bedre spillemaskin, mens Tundra'en er vesentlig mer "bærbar"! Acer-maskinen er nok veldig grei dersom du spiller mest og ser på film, stort sett med en strømkontakt i nærheten, mens Tundra-maskinen er en bedre maskin til surfing og mer seriøst arbeid. Min mor har en Dell med samme skjerm som Acer'en, og den funker utmerket til underholdning, men å jobbe noe særlig er stort sett bare å glemme, oppløsningen er ikke høy nok (for meg i alle fall, men så jobber jeg på 23"hp hjemme...).

 

Tundra'en bør klare det meste, dog må du nok regne med å skru litt ned på detaljene når du spiller i forhold til Acer'en. Og for de 1000,- du sparer kan du jo kjøpe 512MB ram til, og da er nok forskjellen i ytelse mellom de to minimal, og du drar på en kilo mindre!

 

Acer'en kommer med Windows, det gjør ikke Tundra'en. Så da må du jo ha det også, om ikke du har en ekstra lisens fra før av, eller skal ha Linux da...

 

Personlig ville jeg nok valgt Tundra'en selvom den sannsynligvis yter noe dårligere. Den er lettere å ha med seg, skjermen er overlegen til daglig bruk (om du ikke har dårlig syn da, da kan sxga+ bli litt smått for noen), batteritiden er vesentlig bedre og du får en ledig minne-plass (1x512 står i den, 2x256 i Acer'en).

 

Håper dette var til mer hjelp enn forvirring! :p

Lenke til kommentar
Th3obald @ 20/08/2005 : 19:02

Håper dette var til mer hjelp enn forvirring!  :p 

 

Selvfølgelig :yes: Mitt problem å holde tunga rett i munnen :p

Poenget er egentlig at jeg har bestilt tundra 1557E, får den vel i morra. Så kom jeg over dette og må jo innrømme at jeg nok sikler vel mye på det skjermkortet (X-700) Maskinen skal brukes til studering (hva nå det vil si) og litt underholdning på siden. Har nå fått og sett forsikring om at kortet i tundraen skal klare det meste av de nye spillene pr i dag, og viss det du sier om Ram-en er empirisk faktum, kan jeg vel slå meg til ro med 1557E en eller annen gang :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...