Gå til innhold

Kamera Test! Nokia N90 VS SE k750i


Anbefalte innlegg

Nå har endelig Itavisen testet og sammenignet disse kameramobilene,og vi får svar på hvem som har best kamera :thumbup:

 

Alt tyder på at nokia n90 er markedets beste kameramobil :thumbup:

 

ItAvisen; http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306870

 

Legger med 2 bilder så kan dere jo se hva dere synes er best,PS:k750 var tydeligvis litt uheldig akuratt her ;)

 

K750:Elvebredden

 

elvebreddenk7508eu.th.jpg

 

N90:Elvebredden

 

elvebreddenn909ho.th.jpg

 

 

Og Itavisen konkluderer med :

 

"Nokia N90 er best

Skal vi å summere opp er vi nødt til å anbefale Nokia N90 som den beste kameratelefonen, selv om Sony Ericsson K750i i flere tilfeller tar skarpere bilder.

 

Vi kan imidlertid ikke overse fargene, kontrasten og videomulighetene i N90. Heller ikke den utrolig gode skjermen. Denne hjelper godt til når man skal ta og se på bilder.

 

Nokia har tatt første stikk i kampen om mobilkameraene"

 

 

Hva synes dere???

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten tvil om at SE K750i tar klart beste bilder. Den tar oftest skarpe bilder og synes også fargene og kontrasten i bildene er bedre enn hos Nokia N90. De fleste nettsteder antyder også at K750i tar bedre bilder enn N90 til tross for Carl Zeiss linsen.

 

Eneste grunnen til at N90 evt. kan kåres til den beste kameramobilen er N90s videofunksjon som selvsagt overgår alt vi har sett til nå. Men videofunksjonen er jo fortsatt ubrukelig sammenliknet med videokvalitet fra dedikerte enheter, og helt unyttig spør du meg.

 

K750i er klart den beste kameratelefonen så langt. Og det til 1/4 av prisen.

Lenke til kommentar

De konkluderer vel med at K750i er best på stillbilder men Nokian har best video og skjerm.

sir-alex....antar du liker Nokiaen best siden du fant fram det bildet tatt med K750i som er dårligst :)

Han som skrev testen likte ikke utløserknappen på SE. ...der demonstrerte han sikkert at det var umulig å holde "kamerat" stille når han knipset bildet :D

Lenke til kommentar
K750i er klart den beste kameratelefonen så langt. Og det til 1/4 av prisen.

Nu er konklusionen på testen altså, at N90 har det bedste kamera. :ermm:

 

Og ja, vel kan man få en K750 til 1/4 af prisen for en N90, men nu har N90 jo også meget mere at byde på, eftersom den er en Symbian-telefon med 3g, mens K750 hverken er det ene eller det andet.

 

Men jeg vil da give dig ret i, at hvis man anser kameraet for det vigtigste ved en mobil - ja, så kan man sagtens nøjes med en k750.

Lenke til kommentar
må vell s dette er det DÅRLIGSTE k750 bilde jeg har sett.. vis han faktisk holder telefonen i ro, blir kvalitetet super..  skjønner ikke at det en gang er "lovlig" og bruke et slikt dårlig bilde for sammenligning..  :no:    uff nei!.. K750 er beste IMO  :thumbup:

Hvis han er en dårlig fotograf, når han bruger K750, er han vel også en dårlig fotograf, når han bruger N90 - så det må være det samme.

 

I øvrigt fører det altså ikke til noget at udslynge mantra'er som " K750 er den bedste, K750 er den bedste", for det bliver den helt sikkert ikke bedre af. ;)

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar
må vell s dette er det DÅRLIGSTE k750 bilde jeg har sett.. vis han faktisk holder telefonen i ro, blir kvalitetet super..  skjønner ikke at det en gang er "lovlig" og bruke et slikt dårlig bilde for sammenligning..  :no:    uff nei!.. K750 er beste IMO  :thumbup:

Hvis han er en dårlig fotograf, når han bruger K750, er han vel også en dårlig fotograf, når han bruger N90 - så det må være det samme.

 

I øvrigt fører det altså ikke til noget at udslynge mantra'er som " K750 er den bedste, K750 er den bedste", for det bliver den helt sikkert ikke bedre af. ;)

vell.. kaller du det bra fotografering ?? ser jo faan meg ikke hva det er tatt bilde av en gang nesten.. så jeg vil ja, kallet han en dårlig fotograf.. kanskje var han heldigere meg N90 med tanke på stødighet på handa...

Lenke til kommentar
må vell s dette er det DÅRLIGSTE k750 bilde jeg har sett.. vis han faktisk holder telefonen i ro, blir kvalitetet super..  skjønner ikke at det en gang er "lovlig" og bruke et slikt dårlig bilde for sammenligning..  :no:    uff nei!.. K750 er beste IMO  :thumbup:

Hvis han er en dårlig fotograf, når han bruger K750, er han vel også en dårlig fotograf, når han bruger N90 - så det må være det samme.

 

I øvrigt fører det altså ikke til noget at udslynge mantra'er som " K750 er den bedste, K750 er den bedste", for det bliver den helt sikkert ikke bedre af. ;)

vell.. kaller du det bra fotografering ?? ser jo faan meg ikke hva det er tatt bilde av en gang nesten.. så jeg vil ja, kallet han en dårlig fotograf.. kanskje var han heldigere meg N90 med tanke på stødighet på handa...

Nej, jeg kalder det ikke "bra fotografering".

 

Tag nu og læs, hvad jeg skriver. Det fremgår ret tydeligt, hvad jeg mener, og diskussionen bliver altså for anstrengende, hvis man skal svare på noget helt andet, end man har sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...