Gå til innhold

Freedom ship "by"


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fortelle litt om freedom ship jeg da, nå som jeg ikke har mye annet og gjøre. Først og fremst vil jeg si at "freedom" i navnet har ingen ting med fred i verden og sånt orker ikke og forklare men man kan lese mer her. Freedom ship kommer til og bli mye større en queen mary 2 og de andre store båtene, den kommer til og bli (ifølge dem) like stor som en by. Skipet blir som en by men mange etasjer, du kan jobbe og sende barna dine i barnehagen eller studere på båten og når det gjelder transport skal båten ha en egen "T-bane". som dere ser på bildene så er båten ganske stor men en egen havn og flyplass for og komme seg av og på båten for selfølgelig så kan ikke en sånn gigant komme seg veldig langt inn mot land før den er nær bakken. Hvor stor den skal bli har jeg ikke peiling på og når den kommer aner jeg heller ikke, men jeg er sikker på at de holder på og bygge den hvis de ikke har lyvet for oss i 5 år...

 

Info

 

11.jpeg

1021670667-0.jpeg

11_a.jpeg

freedomship.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha de tror de får tak i nok matrialer til det der

 

okei så vis kina skal bygge et tårn som er 500meter høy noen andre skal bygge en diger båt noen skal lage en bru fra afrika til europa, og usa skal bygge nytt world trade center

 

jeg tror nokk det blir å mangle endel matrialer

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan denne ville takle orkan? Eller kjempebølger på sjøen... :hmm:

vis bølgen kommer fra siden så tipper sikkert båten

Tenkte mer på at hvis bølgen(e) kommer forfra så står plutselig store deler av båten uten kontakt med sjøen, og brekker i to. (Det har skjedd med et par laaange supertankere før.)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan denne ville takle orkan? Eller kjempebølger på sjøen... :hmm:

vis bølgen kommer fra siden så tipper sikkert båten

Hvis dette virkelig blir noe av (noe jeg også tviler sterkt på) så vil jeg tro at de som lager båten har tenkt litt på dette :hmm:

Har de allerede gjort ;) var noe med at båten var så stor at den er høyere en noen bølger som noen gang er observert og uansett så holder den seg veldig nær land.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan denne ville takle orkan? Eller kjempebølger på sjøen... :hmm:

vis bølgen kommer fra siden så tipper sikkert båten

Hvis dette virkelig blir noe av (noe jeg også tviler sterkt på) så vil jeg tro at de som lager båten har tenkt litt på dette :hmm:

Har de allerede gjort ;) var noe med at båten var så stor at den er høyere en noen bølger som noen gang er observert og uansett så holder den seg veldig nær land.

nært land er bølgene høyest :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Ingenting er umulig ;)

Folk som påstår det er utvilsomt korttenkte eller dumme.

Det sier seg selv at det der er relativt umulig å realisere, med mindre undervannsskroget er mildt sakt enormt.

 

Forresten er det helt på trynte å bygge båten så smal..

1. det er fysisk umulig å få den til å funke som en båt i vann

2. det blir lite areal.

 

Når det gjelder bølger så er det en laaang rekke forskjellige momenter som spiller inn.

1. Vind

2. Bevegelse i vannet

3. Retningen på bevegelsen i vannet i forhold til retningen på vinden, og styrken på vinden

4. Strekningen en bølge har å utvilke seg på

5. Og som tidligere nevnt, om det er dypt.

osv..

Lenke til kommentar

Det er en del år siden man begynte på planene for "Freedom Ship", og man har faktisk allerede fått 3500 personer som har tegnet seg for en leilighet. Det som imidlertid er problemet nå er at det koster 50 milliarder kroner å bygge dette skipet, og det er ikke så vannvittig lett å finansiere et slikt prosjekt.

 

Et annet gigantprosjekt er "Ile d'AZ" som har en mye større bredde (300 meter på det bredeste), og koster "bare" 16 milliarder kroner. Foreløpig ser dette visstnok ut som et mer realistisk prosjekt.

 

Og til harald_:

 

Det har nok blitt bygget en del modeller av "Freedom Ship" som har blitt grundig testet, og man har foretatt mange "worst case scenario's" på den for å se om den i det hele tatt er sjødyktig. Det er jo tross alt en del faglig tyngde som ligger bak en slik utredning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...