Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefales: Linksys WRT54G


Anbefalte innlegg

Jeg må bare få skryte litt....

 

Kjøpte denne idag, etter å ha blitt skuffet av en Dlink 624. Denne linksysen er helt fantastisk. Sitter 10 meter fra ruteren, med 2 betongvegger i mellom. Den gir UTMERKET signal, både på min stasjonære og min bærbare.. Da hadde jeg byttet ut firmwearen med en annen fra Sveasoft, som en kan stille signalstyrken på. Fant denne gratis på nettet, selv om Sveasoft tar $20 for dem. Denne ruteren koster 750 spenn hos datakjeden, og er sikkert billigere andre steder.

 

ANBEFALES!!! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at dette er en formidabel router og aksesspunkt. Firmwaren er lisensier under GPL og den er Linux-basert. For kunden betyr det at man får utrolig mange funksjoner for pengene - funksjoner som ofte er forbehold routere som ligger et par, ti hakk over Linksys WRT54G.

 

Du er velkommen til å poste linken til "gratisversjonen" av sveasoft-firmwaren. Ved å kreve penger bryter Sveasoft GPL, noe som er synonymt med at de faktisk stjeler koden til Linksys. Ingen skal komme å påstå at en slik offentliggjøring på "fører til piratkopiering", siden det faktisk er Sveasoft som er tyvene her.

Lenke til kommentar
Ingen skal komme å påstå at en slik offentliggjøring på "fører til piratkopiering", siden det faktisk er Sveasoft som er tyvene her.

Sveasoft legger alle firmware for gratis nedlasting når de anser de som stabile, det er kun Talisman som ikke er offentlig rett og slett fordi den ikke er klar for publikum.

Det du kjøper for 20$ er og være betatester samt support.

Alchemy som er den stabile ligger ute med både source og ferdigprodukt noe som ikke bryter med GPL svjv.

Lenke til kommentar
Jeg må bare få skryte litt....

 

Kjøpte denne idag, etter å ha blitt skuffet av en Dlink 624. Denne linksysen er helt fantastisk. Sitter 10 meter fra ruteren, med 2 betongvegger i mellom. Den gir UTMERKET signal, både på min stasjonære og min bærbare.. Da hadde jeg byttet ut firmwearen med en annen fra Sveasoft, som en kan stille signalstyrken på. Fant denne gratis på nettet, selv om Sveasoft tar $20 for dem. Denne ruteren koster 750 spenn hos datakjeden, og er sikkert billigere andre steder.

 

ANBEFALES!!! :yes:

Dersom du har funnet en versjon av Talisman på nettet mangler du en god del av funksjonene samtidig som den har en del feil.

 

Talisman blir bygget kun for en ruter med MAC låsing mot denne, du får lastet den inn på andre rutere, men kan ikke forandre på konfigurasjon.

 

Den versjonen som er tilgjengelig på nettet er en tidlig versjon som ble sluppet uten MAC låsing ved en feiltagelse, Alchemy derimot er ferdigutviklet og gratis for alle som ønsker å bruke den.

Lenke til kommentar
Jeg må bare få skryte litt....

 

Kjøpte denne idag, etter å ha blitt skuffet av en Dlink 624. Denne linksysen er helt fantastisk. Sitter 10 meter fra ruteren, med 2 betongvegger i mellom. Den gir UTMERKET signal, både på min stasjonære og min bærbare.. Da hadde jeg byttet ut firmwearen med en annen fra Sveasoft, som en kan stille signalstyrken på. Fant denne gratis på nettet, selv om Sveasoft tar $20 for dem. Denne ruteren koster 750 spenn hos datakjeden, og er sikkert billigere andre steder.

 

ANBEFALES!!! :yes:

Dersom du har funnet en versjon av Talisman på nettet mangler du en god del av funksjonene samtidig som den har en del feil.

 

Talisman blir bygget kun for en ruter med MAC låsing mot denne, du får lastet den inn på andre rutere, men kan ikke forandre på konfigurasjon.

 

Den versjonen som er tilgjengelig på nettet er en tidlig versjon som ble sluppet uten MAC låsing ved en feiltagelse, Alchemy derimot er ferdigutviklet og gratis for alle som ønsker å bruke den.

MAC-"sperren" er knekt for lengst .. :!:

 

Man kan også bare flashe om boksen til å ha en annen macadresse, så kan man evt. bruke en kamerat's nedlastede talisman versjon :)

Endret av melsom
Lenke til kommentar
Fungerer denne bra mot spilling? så en post på komplett som sa at Wow og denne ikke fungerte sammen. aner ikke hvorfor :S

Linksys boksen er en linuxrouter. At den ikke fungerer med enkelte spill er bare tull! :) Bare å huske på å peke alle de riktige portene til din IP så skal det fungere helt fint (Dersom WoW trenger porter forwardet.) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...