Gå til innhold

Har Server Problemer!


GnUgGi

Anbefalte innlegg

Hei jeg sitter med en gammel IBM intel pentium 3, Type 8659-51y, SCSY

Dette er den første serveren min men jeg får den ikke til å funke.

 

Når jeg prøver å insalere Windows så sier den bare at den ikke finner noen hd.

Jeg har alderi vert borti SCSY før så jeg er rett & slett helt blank!

 

Jeg lurte også på hvilke Operativ System dere ville anbefale?

...................................................................................................................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert drivere til scsi kontrolleren, det kan være årsaken til at windows ikke finner HD'n. I starten på windows installasjonen så kan du trykke F6 for å installere drivere til scsi kontrolleren.

 

Dersom du ikke drivere på floppy - bruk Google så finner du dem sikkert.

 

Angående OS så har jeg nå hatt 2 servere gående kontinuerlig i snart 1,5 år med windows. Ikke noe problem whatsoever. Så dette med bruk kun linux til server er bare tull. Kjør bare en fornuftig brannmursløsning.

Lenke til kommentar
problemet med hd'en vet ikke jeg.. men når det gjelder OP vil jeg ikke anbefale windows til en server.. da dette er ustabilt og er hardere rammet av virus-angrep.

linux er tingen.

For å si det rett ut: Bullshit. Det samme gjelder for Linux som for Windows, kan du ikke sakene dine og unnlater å oppdatere OSet og de tjenestene du kjører, så risikerer du å få store problemer. Det er ikke noe problem å ha en stabil og trygg Windows-server, så jeg mistenker at bakgrunnen for din argumentasjon rett og slett er svakere kunnskap om Windows enn Linux. Men for all del, usikrede Windows-bokser kan være sårbare for Virus-angrep.

Endret av roac
Lenke til kommentar
Men på en annen side er linux gratis, og fyller nesten garantert behovet ditt ;)

OG i linux slipper du å innstalere driverne før innstalasjon (de lastes som regel av seg selv =) )

For en hjemmbruker er Linux gratis. I bedriftssammenheng er situasjonen en helt annen. Du vil ha en supportavtale, og ikke minst må man se på kostnaden ved å tilegne seg tilstrekkelig kunnskap om Linux. En systemadministrator på Windows vil bruke mye tid og krefter på å komme seg opp på samme nivå på Linux, og det koster mye penger.

Lenke til kommentar
Vi forresten mene at alle sys.administratorer som har litt respekt for seg selv sørger for å holde seg nogenlunde ajour på alle de største operativsystemene (Win, mac, unix, linux).

Jeg er prinsippielt sett enig med deg, men jeg har også stor forståelse for at dette i praksis ofte ikke er mulig. En av grunnene til dette er selvfølgelig at jeg er rammet av det samme selv. Jeg jobber utelukkende med Windows-plattformen, men til gjengjeld forsøker jeg å holde meg oppdatert på en rekke databaser. Dersom jeg skulle holde meg oppdatert på disse databasene på forkjellige OS også, så hadde jeg måttet bruke alt for mye tid på å holde meg oppdatert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...