Gå til innhold

Gaming/Overklokking maskin til ca 6500 !


Anbefalte innlegg

Etter mange om og men pluss utalige "topics" her på forumet har eg endelig bestemt meg for ein pc:

 

Asus A8N SLI "Demo" til 690

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512) til 1229

AMD64 3000+ "Venice" til 1350

NorthQ 4001SX, 120mm, 24-pin/PCIe til 449

Og til sist gull kortet:

POV GeFORCE 7800 GT 256MB :love: til 3195

 

Får det til ca 6700 med at eg seller 512 minne eg har frå før.

 

Har lenge stussa på om strømforsyningen holder, men leste ein test på VR-Zone

der kjørte dei 6600gt i sli uten problem på dette hovedkortet med ein 370watts strømforsyning så tenker den skal holde....

 

Cpuen har eg valgt på grunn av at eg skal klokke og har hørt at ein 3000+

klokker likt som ein 3200+ eller 3500+.

Ka multiplyer er det på 3000+ prosessoren ?

 

Er det noen som har erfaring med dette minne ?

Hadde kanskje håpt på 250mhz trur dere eg skal klare det ?

 

Grafikkortet er det eg har bygd heile systemet rundt gleder med sykt til å få det i hus :dribble:

 

Ka sier dere noen siste ord før eg kjøper det ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cpuen har eg valgt på grunn av at eg skal klokke og har hørt at ein 3000+

klokker likt som ein 3200+ eller 3500+.

Ka multiplyer er det på 3000+ prosessoren ?

 

<klipp>

Vel, det er ikke helt riktig. 3500+ er av høyere sortéring enn 3000, og har derfor kjerne av høyere kvalitét, som gjør at den utvilker mindre varme og gir bedre ytelse per MHz. En 3000+ klokket opp til frekvensen vil ikke yte like godt som en 3500+, men litt dårligere.

Lenke til kommentar
Cpuen har eg valgt på grunn av at eg skal klokke og har hørt at ein 3000+

klokker likt som ein 3200+ eller 3500+.

Ka multiplyer er det på 3000+ prosessoren ?

 

<klipp>

Vel, det er ikke helt riktig. 3500+ er av høyere sortéring enn 3000, og har derfor kjerne av høyere kvalitét, som gjør at den utvilker mindre varme og gir bedre ytelse per MHz. En 3000+ klokket opp til frekvensen vil ikke yte like godt som en 3500+, men litt dårligere.

Den er kanskje teoretisk sett av høyere binning, men det er akkurat samme forbanna brikken og yter akkurat det samme pr mhz forutsatt at resten av hardwaren er den samme. Gå for en 3000+ Venice sålenge hovedkortet greier høye nok HTT- hastigheter til at ikke multiplier blir bremsen. Venice- kjernen har vist seg å klokke stort sett like bra uansett binning.

Edit: 3000+ har en multi på 9, 3200+ på 10, 3500+ 11 og 3800+ 12

Endret av Frodin
Lenke til kommentar
Nei du, kjøp en større PSU, en 500+ watt eller no så har du så det holder :thumbup:

 

Eg kjøpe meg en 580w Hiper

 

Angrer ikkje, og utrolig praktisk med den skru metoden på ledningene!

Ja har ønska meg den hiper strømforsyningen men ka skal eg da kutte på ?

Eg kan ikkje komme over den prisen som eg har no...

Lenke til kommentar
Nei du, kjøp en større PSU, en 500+ watt eller no så har du så det holder :thumbup:

 

Eg kjøpe meg en 580w Hiper 

 

Angrer ikkje, og utrolig praktisk med den skru metoden på ledningene!

Ja har ønska meg den hiper strømforsyningen men ka skal eg da kutte på ?

Eg kan ikkje komme over den prisen som eg har no...

Kan nok godt være at du får systemet opp og gå med den strømforsyningen du har satt, men klokking vil nok kreve mer juice enn den kan levere. Vil nok ganske raskt bli ustabilt.......Men dersom du skal kjøre uklokka er det ikke noe problem, ne som du jo ikke skal :hmm:

Lenke til kommentar

Respect!

 

Alt for mange som bruker 13k+ på å bygge pcer som yter dårligere(!) enn denne!

 

edit:

hvorfor skal han ha større psu? 7xxx serien bruker mindre strøm enn 6xxx serien... og req. for 6800ultra er 400W (tror jeg). NorthQ'en burde holde i massevis (hvis ikke er det bare å bruke angreretten;)

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Respect!

 

Alt for mange som bruker 13k+ på å bygge pcer som yter dårligere(!) enn denne!

 

edit:

hvorfor skal han ha større psu? 7xxx serien bruker mindre strøm enn 6xxx serien... og req. for 6800ultra er 400W (tror jeg). NorthQ'en burde holde i massevis (hvis ikke er det bare å bruke angreretten;)

Dette er sant hvorfor så mye blest om denne strømforsyningen tror han har hatt tre topicer og alle sier at det skjermkortet tar så mye dette er absolutt ikke sant
Lenke til kommentar

Jeg tror på ingen måte du trenger bedre strømforsyning enn den du har valgt. Skal du bryte alle grenser for overklokking, kjøpe et 7800GT-kort til, føye til masse disker og optiske enheter, blir saken en annen. Slik det ser ut nå, derimot, burde det gå mer enn bra nok. Et godt system dette, og smart satt opp. Jeg kan forresten anbefale Crucials Ballistix-minne, men jeg tror de billigere variantene av OCZ, f.eks. Premium, duger mer enn bra nok. Husk at du bør kjøpe bra nok minne til at maskinen kjører stabilt, men at du ikke egentlig superminne, for det gir bare marginale forskjeller i forhold til en nesten-superminne. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har kjørt 6800gt og P4 2,53ghz på et 250w dell powersupply, så tenker det går bra med det du har valgt... :)

 

Jeg synes du har prioritert bra, skjermkort er #1 for ytelse i spill, ikke cpu/ram :)

 

Det er også mye lettere å overklokke den cpu'n til fx55 ytelse enn det er å overklokke et 6800gt kort til 7800gtx ytelse.. ;) (mulig vs umulig ;))

Lenke til kommentar

Sjekka for morroskyld hos shg fekk eit litt bedre oppsett til den prisen der med mye bedre hovedkort og ein skikkelig zalman kjøler slipper også å kjøpe hovedkort i bulk noe som eg ikkje er så begeistra for:

 

DFI LP UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ultra, S939 1.173

AMD Athlon64, 3000+, S939, Bulk, Venice 1.005

Zalman CNPS7000B-Cu LED, Cooler 299

NorthQ NQ4001BX Silent PSU Xtra 455

Kingston DDR400, 2x512 MB, CAS 3 855

 

Skal nok modde hovedkortet til sli når eg trenger det...

Eneste er ramen det er CAS 3 får se om eg ikkje kan legge bittelitt meir i ram og få iallefall cas 2,5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...