Gå til innhold

nextgentel igjen og igjen


Anbefalte innlegg

har greid og holde meg unna rot med ngt i over et år nå ( yippi ) fikk regning denne gang som var feil og sendte straks inn spørsmål via kontaktskjemaet (prøvde først å ringe... ) nå er det gått 17 dager uten svar. De overgår seg selv

til og med. Får jeg ikke svar nå så gir jeg opp og prøver en annen leverandør.

 

sorry måtte bare ventilere........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man må vel bare belage seg på lang ventetid hos NGT ja. I går fikk jeg faktisk svar på en epost jeg sendte ngt fra kundesidene demmes. Eposten sendte jeg 21.04.05 og svaret kom nesten 4 måneder etter. Helt utrolig... Vurderer faktisk og skrive den ut og ramme den inn.

 

Glad jeg er ferdig med ngt som isp verfall.

Lenke til kommentar

Tok meg ni måneder (9 måneder!!!) å få svar på om jeg i det hele tatt kunne få bredbånd fra NGT, selv om jeg forklarte gang på gang at naboen vegg i vegg hadde abonnement fra NGT.Innen den tid hadde jeg selvfølgelig kansellert bestillingen min hos dem og anskaffet annen leverandør av bredbånd, men dette hadde de ikke fått med seg.Så ni måneder etterpå fikk jeg brev om at installatøren fra NGT skulle komme, slå den!

Lenke til kommentar

Har hatt veldig positiv oppfølging av NGT.

Senest i dag ringte de meg og annbefalte meg 12mbit Adsl2+ istedenfor 25mbit pga linjeavstand, at det ikke ville nytte seg med 25mbit pga linjehastigheten kom på ca 15mbit.

De har altid svart mine forespørsler innen 3dager, noe jeg vil si er respektabelt.

 

Har en anelse hvorfor visse folk ikke får svar.

 

Kan gi et tips; Er man hyggelig til leverandøren (Gjelder både internett og andre nettbutikker), så får man en hyggelig svar tilbake.

Medengang man begynner å kreve og "kjefte" på de, blir du behandlet som en helt annen kunde.

Selfølgelig så er det rimelighets grenser, men vær hyggelig og gi de noen dager å svare på :)

Lenke til kommentar
Har hatt veldig positiv oppfølging av NGT.

Senest i dag ringte de meg og annbefalte meg 12mbit Adsl2+ istedenfor 25mbit pga linjeavstand, at det ikke ville nytte seg med 25mbit pga linjehastigheten kom på ca 15mbit.

De har altid svart mine forespørsler innen 3dager, noe jeg vil si er respektabelt.

 

Har en anelse hvorfor visse folk ikke får svar.

 

Kan gi et tips; Er man hyggelig til leverandøren (Gjelder både internett og andre nettbutikker), så får man en hyggelig svar tilbake.

Medengang man begynner å kreve og "kjefte" på de, blir du behandlet som en helt annen kunde.

Selfølgelig så er det rimelighets grenser, men vær hyggelig og gi de noen dager å svare på :)

det å ha en hyggelig tone osv kjøper jeg også, men at de ikke har svart på et fakturaspørsmål etter 17 dager må jo du som ngt fanboy også skjønne at er helt ubrukelig. fakta er at de absolutt ikke har snøring på sine egne rutiner, du snakker med en på kundeservice som sier han skal fikse en ting, men han sender ikke beskjeden videre til de som skal fikse det, og det går en ny mnd uten at det skjer noen ting. en jeg jobber med fikk regning for innstallasjon av adsl i 11 mndr på rad!!! enda han betalte innstallasjonsavgiften på første regning. greit nok at ngt har gode priser, og leverer helt ok tjenester, men når kundeservicen er så godt som ikke eksisterende så skjønner jeg godt at folk skyr dem som pesten.

Lenke til kommentar

Mitt spørsmål gjaldt også blandt annet en faktura, dette i forbindelse med overføring av abbonementet.

 

Og svaret jeg fikk fra dem, som ikke helt svarte på spørsmålet. Men var mere en purring på et utestående beløp fra ei regning som er betalt.

 

Får vel sende dem en ny henvendelse... :nei:

Endret av ?
Lenke til kommentar

Veggis, som jeg sa.. innenfor rimelighetens grenser.

17dager er noe dorlig.

Og nei jeg er ikke noe "fanboy", jeg har bare god erfaring til nå.

Men etter det jeg hører til stadighet, så er det mange her på forumet som har problemer. Ellers i markedet av de jeg kjenner, så er det mindre.

Kan jo være tilfelle.

Lenke til kommentar
Kan gi et tips; Er man hyggelig til leverandøren (Gjelder både internett og andre nettbutikker), så får man en hyggelig svar tilbake.

Medengang man begynner å kreve og "kjefte" på de, blir du behandlet som en helt annen kunde.

Selfølgelig så er det rimelighets grenser, men vær hyggelig og gi de noen dager å svare på :)

Det er selvsagt vel og bra, men kundeservicen til NGT later til å være elendig uansett hvordan man behandler dem. Jeg kjenner flere som aldri har vært annet enn høflige og vennlige mot kundebehandlere, selv etter å ha fått null service i månedsvis.

 

Det er mulig at det er en bevisst strategi fra NGT sin side å ha en minimal kundeavdeling og skremme folk fra "unødvendige" henvendelser, men spørsmålet er hvor lang tid det tar før de har så dårlig rykte at folk skremmes bort fra hele selskapet.

 

Jeg hadde selv NGT i tre år, og det fungerte utmerket, men så behøvde jeg aldri ta kontakt med kundeservice heller.

Lenke til kommentar

NGT er bra dersom du ikke trenger å ha noe med kundesørvis å gjøre. Har hisset meg opp mer enn et par ganger over problemer med linja. En vits den statistikken de fører på hjemmesidene deres over hvor lang tid det tar før du får en kundebehandler når du ringer, det har aldri tatt mindre enn 20 minutt og jeg har ringt en del ganger i det siste. En sånn villedende statistikk kan vel heller ikke være lov å bruke når den er så feil, de fremstiller seg jo som effektive noe de på langt nær er. Først når jeg ble frekk og sa at de måtte fikse linja eller så ville jeg bytte leverandør greide de å sende en person for å fikse problemet, noe de forøvrig lovte skulle skje to måneder tidligere.

 

Konklusjon: NGT suger ræv

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...