Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

S-ATA Disker skaper som vanlig problem..


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Problemet er at windows xp installasjon starter opp, den laster hele shite'n også kommer man til valg mulighetene (Innstallere windows, reparere osv) når jeg velger installere, sier den at den ikke kan finne noen disk å installere på.. Jeg VET at dette trolig er pga mangel på sata drivere under loadscreenen på starten av installasjonen, men jeg har prøvd å bruke Asus egne drivere, og disse virker obviously ikke.. ($£@£$ asus) hehe..

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

har denne maskin konfig.

 

2x Kingston ValueR PC3200 DDR-DIMM 1024mb

AMD Athlon 64 3500+ (Socket 939 512kb Cache)

Asus A8V Deluxe

2x Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200 rpm.

 

Regner med at dette er det eneste vesentlige for å finne en løsning.

 

På forhånd, tusen takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt tricky ja... Eg har Asus A78NX Dlx, så eg antar det er samme greiene.

 

Heilt i begynnelsen på XP-innstallasjonen (den blå skjermen) står det "Press F6 to install....blablabla", trykk F6. Så har du drivarane klar på floppyen. Har du lasta ned siste drivarane frå nettet?

Lenke til kommentar
Heilt i begynnelsen på XP-innstallasjonen (den blå skjermen) står det "Press F6 to install....blablabla", trykk F6. Så har du drivarane klar på floppyen. Har du lasta ned siste drivarane frå nettet?

Ja, har prøvd dette, men det ser ikke ut til å fungere, den laster driveren fra disketten jeg har laget, men får den samme feilen fordet.. Hehe, jeg som trodde jeg liksom hadde litt peiling på hardware og installasjoner og sånn, også kommer det ett nytt konsept (S-ATA) og jeg er helt på jordet.. hehe..

 

still need help..

Lenke til kommentar

Eg ville sjekka disketten din. Har klura sjølv med det samme før. Har berre ein PC, finner ut at eg skal formatere, når eg kjem til den blå skjermen..."Kor e disketten?". Etterfølgt av intens leiting etter ein floppy påskreve "Asus S-ATA" der eg ender opp med å innstallere Windows på IDE-disken, laste ned drivarane, legge dei på floppy og installere på S-ATA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...