Gå til innhold

Mobil med god talekvalitet


Anbefalte innlegg

Ny bruker her, og muligens nytt spørsmål:

 

Har så godt som ingen diskantoppfattelse, men god/middels god oppfattelse av bass og mellomfrekvens.

 

Ønsker derfor å kjøpe nyere mobil-modell med ekstra god talekvaltet.

 

Mobilen skal ellers ha det "vanlige" av nyere tekniske finesser. Pris vurderer jeg alt ettersom.

 

På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

 

Jeg har selv kjøpt en mobil nylig, som jeg var MEGET godt fornøyd med talekvaliteten på. Det er en Samsung z300. Dette er en 3g mobil, med alt av nyere finnesser. Den er altså ganske dyr.. Men talekvaliteten, som du etterspør er svært bra!

 

Samsung z500 er også et veldig bra alternativ! Tror at mobiler med 3g er utstyrt med bedre høytalere, i og med at de er beregnet brukt til videosamtaler, da du må holde mobilen ca 40 cm fra hodet ditt.

 

lykke til med mobilkjøp!

Lenke til kommentar

Heisan, det var kvikt! Og spesielt ettersom jeg postet i feil forum, såvidt jeg skjønner (la for sikkerhets skyld inn på nytt under forum for mobilkjøp...).

 

Hvordan visste du at jeg kikker på klapptelefonene fra Samsung? :-) Flotte greier.

 

Håper flere har tips om dette med talekvaliteten. Med min nåværende mobil (gammel Siemens) sliter jeg med endel lyse kvinnestemmer.

 

PS: Håper jeg treffer riktig med svaret, ukjent forum og ukjente steder å trykke..

Lenke til kommentar

--- Tror at mobiler med 3g er utstyrt med bedre høytalere, i og med at de er beregnet brukt til videosamtaler, da du må holde mobilen ca 40 cm fra hodet ditt. ---

 

Hei igjen,

 

Jeg lurer på det du sier her... du mener vel at man holder mobilen 40 cm fra hodet under videosamtaler, og at vanlige samtaler foregår på gammelmåten: Inntil øret? En mobil jeg ikke kan bruke på vanlig vis, har i alle fall ikke jeg bruk for.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
--- Tror at mobiler med 3g er utstyrt med bedre høytalere, i og med at de er beregnet brukt til videosamtaler, da du må holde mobilen ca 40 cm fra hodet ditt. ---

 

Hei igjen,

 

Jeg lurer på det du sier her... du mener vel at man holder mobilen 40 cm fra hodet under videosamtaler, og at vanlige samtaler foregår på gammelmåten: Inntil øret? En mobil jeg ikke kan bruke på vanlig vis, har i alle fall ikke jeg bruk for.

 

På forhånd takk for svar.

Ja, sædvanlige samtaler foregår på sædvanlig måde.

 

Jeg har selv en 3g-telefon - en Nokia 6680 - og det fungerer helt fint med at holde telefonen op til øret.

 

Blot er højttaleren af bedre kvalitet, og det er jo en fordel både under videotelefoni og under almindelige samtaler. :)

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

--- Jeg har selv en 3g-telefon - en Nokia 6680 - og det fungerer helt fint med at holde telefonen op til øret. ---

 

Tusen takk.

 

Denne mobilen er såvidt jeg også skjønner av tester og stående ovasjoner rundtomkring god på alle måter, og derfor også en jeg har på lista mi. Jeg nevnte det ikke, men så godt kamera som mulig er også et must.

Lenke til kommentar

--- Hvis du skal ha mobil med bra talekvalitet, kan du utelukke Samsung D500. På den hører man veldig dårlig hva den andre sier, sammenlignet med andre mobiler. ---

 

Jeg mener da vitterlig at jeg leste et sted om spesielt god talekvalitet på denne mobilen, så jeg er veldig glad for at du deler erfaringen din (?) med meg. Har også Samsung D500, dvs D500E på ovennevnte liste.

 

... Og da kan jeg kanskje like godt ramse opp hele listen, som jeg i alle fall tror skal inkludere mobiler med godt kamera etter dagens standard:

 

* Nokia 6270

* Nokia 6280

* Nokia 6680

* Samsung D500E

* Samsung D600

* Samsung E730

* Samsung Z500

* Samsung Z700

* SE K750

* SE W800

 

Blir veldig glad hvis flere har innspill i forhold til dette med talekvaliteten, både på de mobilene fra lista som er på markedet og andre modeller.

Endret av Det er meg, det
Lenke til kommentar

--- Hvis du bare er ute etter god talekvalitet, fungerer K700i fint, ifølge amobil sin test. Stod at de likte den veldig godt.. ---

 

Takk skal du ha, lette opp testen og jammen har du ikke rett. Godt observert! Denne mobilen har en annen i husstanden, så jeg vet at den er bra, selv om jeg faktisk ikke hadde fått med meg det med talekvaliteten.

 

For øvrig er et optimalt kamera også et must, men det kan jeg jo lese meg til selv og kikke på testbilder.

 

Men det jeg kan se, er det dessverre nesten ingen tester etc som nevner talekvaliteten (ironisk nok på telefoner...), så derfor spør jeg dere mobilnerder ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nu en N6680. Grei mobil det, men fyy så stor!

Alle sier at talekvaliteten er bedre på 3G tlf'er. Det er pga nettverket ikke bedre høytalere. (skyt meg om jeg tar feil.)

Personlig merker jeg ikke no forskjell på N6680'en min og andre bra GSM telefoner. Men så er ikke jeg en feinscmekker når det gjelder lyd da.

Du sier kamera er viktig, da må jeg bare peke deg i retning av W800. Forsåvidt og K750i men den er det altfor mange som har og W800 er noen hakk kulere :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...