Jump to content
Sign in to follow this  
Steinmann

Garanti på k750i

Recommended Posts

Kjøpte meg en k750i rett før sommern her, men den er ikke helt snill med meg.

* Får ikke opp batteridekselet(altså ikke ut simkort)

* Skjermen blir svart og er sån en stund(får skrudd den av å på noen ganger)

* Får ikke ut batteriet så må bare vente

* Kamera mekanismen sluttet igår å fungere.

* Dvs at kameraet ikke går på når jeg trekker tilbake dekselet, og den tror at dekselet alltid er igjen :( Derfor kan jeg ikke ta bilder i det heletatt :no:

 

Noen som har noen gode råd?

Muliges vært borti problemet før.

 

Skal jeg sende den til reprasjon må jeg jo knekke opp lokket for å få ut simkortet :ermm:

Share this post


Link to post

Jeg la en 100-lapp under batteridekslet en gang og da brukte jeg sikkert 30 min. før jeg i det hele tatt greide å rikke på dekselet, prøv litt forsiktig så kanskje du får det til. Ang. de andre problemene må det nok løses med en service, eller du kan jo godt prøve å oppgradere software'n da.

Share this post


Link to post

Virker som selve mekanismen er gåen på kameraet, har oppdatert den en gang allerede :\

 

Får prøve meg på å få opp dekselet litt til da :hm: rikker seg ikke liksom

EDIT: Pluttselig sa det bare popp, også var dekselet oppe :D

 

Da er det litt mer attraktivt å sende den på reprasjon da :roll:

Edited by orsus

Share this post


Link to post

Lever den inn der du kjøpte den, og be de sende den videre på reparasjon for deg. Med mindre du har behandlet telefonen uforsiktig (mistet i gulvet, ringt i regnvær o.l.), så skal dette være gratis å få fikset.

Share this post


Link to post
Lever den inn der du kjøpte den, og be de sende den videre på reparasjon for deg. Med mindre du har behandlet telefonen uforsiktig (mistet i gulvet, ringt i regnvær o.l.), så skal dette være gratis å få fikset.

Hmm, har aldri mistet telefonen min jeg :whistle:

Neida, men kjøpte den på mobilland.no, litt vanskelig å levere den der :p

Share this post


Link to post
Lever den inn der du kjøpte den, og be de sende den videre på reparasjon for deg. Med mindre du har behandlet telefonen uforsiktig (mistet i gulvet, ringt i regnvær o.l.), så skal dette være gratis å få fikset.

Hmm, har aldri mistet telefonen min jeg :whistle:

Neida, men kjøpte den på mobilland.no, litt vanskelig å levere den der :p

Da må du sende dem inn til dem...

Share this post


Link to post
Sto i en mail at forhandler skulle behandle garanti saker, det er vel sony ericsson norge?

Forhandler er butikken der du kjøpte det. Det er dems ansvar å få den inn til service.

Share this post


Link to post

Det er kun forhandleren der du kjøpte den som er pliktig til og ta imot den, og ingen andre. I tillegg er det fra dem du har krav på lånetelefon, hvis du sender den inn til dem.

 

Likevel tar de fleste forhandlere imot telefonen, og sender den til et serviceverksted. Det eneste du trenger er en kjøpskvittering. Du kan også levere telefonen direkte til er serviceverksted.

 

Går du til en forhandler får du også ett nytt SIM-kort for en liten penge. 150 kroner for nytt Telenor-SIM-kort. Da deaktiveres det gamle SIM-kortet, og det nye kan tas i bruk med en gang.

Share this post


Link to post
Hvorfor ikke bare sende en mail til butikken og spørre hvor du skal sende mobilen, så slipper du også gå via en forhandler. sparer tid på slikt =)

Er ikke lurt å "slippe" å gå via forhandler. Tar du det via forhandler er det de som har ansvaret, og du får bedre rettigheter ved evt senere reparasjoner o.l.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...