Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremmse problemer med opel vectra 97 stv


kengdal

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en opel vectra 97.stv og i kjøre computer in lyser det bremmseklosser.

Da stakk jeg til nærmeste bil forhandler for å kjøpe meg nye bremmseklosser foran. Men når jeg skal skifte bremseklosser ser jeg at de nesten ikke er slit. Så prøver jeg og koble ut sensoren, men alike vell lyser det bremmseklosser i kjørecomputeren. Vet dere hva som kan være feil, må det være en kortsluttning i kretsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lav bremseveske = abslampe lyser... allefall på min...

 

men sensor biler er no dritt, kan fort ende opp med en drøss med "feil" som ikke er der eller går ann å rette på.... kansje noe slikt.?

 

få opel til å plugge i PC-n så får de det vel stille.......

 

 

Edit : Leif (som vanlig)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
koble ut sensoren.?

 

forklar....

Jeg koblet fra sensorene på bremseklossene. Dro bare kablene ut fra de. Da er jo ikke kretsen brutt så da skulle det jo ikke ha lyst. Så startet jeg bilen, og det stod forsatt at bremsklosser og lyste kjørecomputeren. Skal sjekke bremseveske nivået når jeg kommer hjem.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

dra ut pluggen betyr for computern at det er brudd i kabel...... ergo problem med denne sensoren...

 

er som et inbrudsalarm anlegg, er ikke bare å janke ut kablene for å bryte seg inn....

 

Edit: liten forklaring : jeg er IKKE bilmekaniker.! Men jeg ser for meg at det går en såkalt hvilestrøm gjennom sensoren, når denne blir brudt blir dette en feil med bremseklossene for computern...

 

Som sagt ikke mekaniker så jeg er ikke bastant, høres bare logisk ut for meg

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

skal ikke gi utslag om du røkker ut kabelen på bremseklossen. det som skjer hvis du har denne kabelen i og bremseklossen er slitt såpass mye at sensoren i enden av kabelen kommer i kontakt med bremseskiven og får jord (og slutter kretsen), da begynner pæra som indikerer at noe er feil med bremsesystemet å lyse.

Endret av sa|o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...