Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linje stablitets problemer med Bluecom ADSL


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For noen uker siden fikk jeg opp ADSL fra bluecom (4,4mb), funket fint i begynnelsen men nå blir jeg pinget ut/disconectet helt tilfeldig. Selve linjen er fremdeles aktiv (lyser på modemet) så lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å finne ut hva som er feil (modem eller nettv.kort problemer?)

Problemet resetter seg somoftest ved å bare koble fra/til "local area connection" i win2k. Vet ikke om det er uvanlig men er vertfall voldsom forskjell mellom packets sent/recived når linjen funker. Men linje speeden er bra så lenge den holder seg oppe (dinside speedometer).

 

Edit: La merke til at modemet er relativt varmt (har pocketsized modem som jeg leier fra bluecom), hvor mange grader skal de ligge på til vanlig?

Endret av Taggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:thumbdown: jeg har akkurat samme problemet, fikk 4400 linje fra bluecom for en uke siden, da startet problemene, om jeg laster ned kutter plutselig modemet og klarer ikke å rekonekte uten at jeg drar ut strømmen, dette kan skje 3 til 6 ganger om dagen, jeg hadde aldri problemer med 2200 linja, sendte e-post til support og fikk beskjed om at jeg hadde virus eller lignende og måtte rense maskinen da viruset brukte all utlinje og det var grunnen, selfølgelig hjalp ikke dette.

 

modem:Billion BIPAC-5100sm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...