Gå til innhold

SATA / IDE Strøm problemer?


TaCune

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp fått meg 2 nye S-ATA hatchi (eller hovrdan det skrivest) på 82,5GB 7200RPM. Disse 2 er satt opp på RAID 0, når jeg driver KUN S-ATA hardiskene til koblet går alt som det skal ganske bra, men når alt det andre kommer med så får jeg flere mld om f.eks. Radeon Skjermkortet mit ikke er koblet til, hardisker forsviner,CD-Rom det varierer etter hver gang jeg slår av pcn for og skjekke kablene.

 

Alt fungerte ok da jeg kjørte alt på ATA hardisker.

 

Dette er hva jeg har i pc`n.

 

**360W Chieftec** (strømfosyningen)

MSI KT880 DELTA

3 x 512MB Apacer PC3200

AMD 3200+ Bulket

Radeon 9800 PRO

2 x WD 200GB 7200RPM

1 x Samsung 200GB 7200RPM

1 x Maxtor 120 GB

 

Mener dere også at det er strøm mangel? hvor høyt bør jeg da gå? Hvilket merke anbefalest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cd- og dvd-spillere/brennere bruker også strøm, så du burde ha tatt med dem på lista..

 

Er ikke usannsynlig at det er for liten PSU, nei. Det er vel lurt å kjøpe en PSU med effekt som er en del høyere enn det du faktisk bruker. For da vil du ikke hele tiden bruke maks effekt fra den og den vil kanskje vare lenger. Rundt 500 W burde sikkert holde (vet ikke hvor mange cd/dvd-spillere, pci-kort og lys du har i kabinettet, men hvis 360 W fungerte med IDE burde det holde i massevis med 500 W)

Lenke til kommentar

Oki... nå har jeg kjøpt meg en ny PSU, som er på 650Watt... kosta meg faen flesk. Men det som er problemet NÅ er at hardiskene registrerest ikke i BIOS slik at jeg får ikke bothe gjenom disse 2 S-ata hardiskene, men i Windows, der blir dem sett... Alt er ellers tipp topp med strøm, og alt annet fungerer.

Jeg fikk sett at hardiskene fungerte i Windows med enn annen harddisk som jeg har Windows på, byttet den ut med den enne ATA hardisken.

 

Hva har jeg gjort galt nå ? Denne pcn har kosta meg nokk nå for 1 mnd vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...