Gå til innhold

Hvordan kobles en Minnekortleser til pcen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på å kjøpe en Minnekortleser som kan både skrive og lese, Men jeg lurer på hvordan denne kobles til Hovedkortet? Hvilken kontakt, og om mitt Abit AI7 kan i det hele tatt ha en minnekortleser?

 

Edit: Jeg tenker på en slik leser som man setter inn i en Diskett brønn.

 

Danke :)

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror de pleier å kobles til USB. Varier vel litt om de kan kobles til intern kontakt (på HK) eller om de må kobles til en vanlig ekstern USB plugg.

Tusen takk for superrask svar!

 

Altså kabel som strekker seg inne i fra kabinettet til bak av HK'et?

 

Hvilken kontakt er det da på HK'et man kobler den?

Lenke til kommentar

Se til høyre på dette bildet så ser du den hvor du kan koble til interne USB enheter på AI7.

Det står tydelig merket med USB på to blå tilkoblinger (den nederste av mine er i bruk på bildet), så det skal ikke være problem å finne ut hvor du kan koble til kortleseren.

Om du fremdeles er usikker finner du plasseringen i manualen til hovedkortet også.

 

Har siden bildet ble tatt koblet til en slik kortleser, og den fungerer utmerket til mitt bruk (ihvertfall etter litt selvgjort skjøting av kabelen...).

post-25-1124416608_thumb.jpg

Endret av andreg
Lenke til kommentar
Se til høyre på dette bildet så ser du den hvor du kan koble til interne USB enheter på AI7.

Det står tydelig merket med USB på to blå tilkoblinger (den nederste av mine er i bruk på bildet), så det skal ikke være problem å finne ut hvor du kan koble til kortleseren.

Om du fremdeles er usikker finner du plasseringen i manualen til hovedkortet også.

 

Har siden bildet ble tatt koblet til en slik kortleser, og den fungerer utmerket til mitt bruk (ihvertfall etter litt selvgjort skjøting av kabelen...).

Takk skal du ha!

 

Da går jeg sikkert til innkjøp av en om ikke sp veldig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...