Gå til innhold

Bestillt ny maskin..er den noe tess?


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg bestillt ny maskin til 25000kr m/skjerm

 

Prosessor: Intel pentium D 830 (3,0ghz, 800mhz fsb, 2mb cache)

 

Minne: 2048mb dual channel ddr2 533mhz (4x512)

 

Harddisk: 500gb sata harddisk raid 0 stripe 2x250gb, 7,200rpm

 

Minnekortleser: 9-i-1

 

Lydkort: Creative labs sound blaster audigy 2 zs (PCI)

 

Grafikkort: 256mb pci express nvidia geforce 6800 med dvu og tv-out

 

Dvd-brenner: 16x dvd +/- rw "dual-layer / 16x

 

Skjerm: multiQ 192 executive metal 19" LCD

 

Dette er vel alt dere trenger for å vurdere den :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, da har jeg bestillt ny maskin til 25000kr m/skjerm

 

 

Dette var ikke bra til 25000. Du burde revurdere endel av valgene dine her. Hva skal du bruke maskinen til?

 

edit:Du mangler forresten hovedkort.

 

Hvor gjør du dette Røverkjøpet (bokstavelig talt)?

 

edit2:Ikke skjønner jeg hvor man skal måtte betale 25000 for dette. satt opp noe lignende på komplett og det kom på ca 12000 kroner. Dette var uten skjerm fordi jeg ærlig talt ikke aner hva slags skjerm det er du har satt opp.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Enig med underground her. En mildt sagt elendig pc til 25000,-. Ikke det at pc-en er så dårlig, men du kan få den mye bedre for så mye penger.

Intel D840, Dell 2005FPW, XFX 7800GTX osv. burde du ha med til den vanvittige prisen...

Men er vel kanskje for sent hvis du har bestilt allerede.

 

Du sier ikke så mye om hva du skal bruke maskina til, men ut i fra det systemet du har satt opp så antar jeg at det er foto- og bilderedigering, pluss andre multitasking-programmer som er målet...?

Lenke til kommentar

til den prisen hadde jeg nok ville gått for både 7800 GTX og en AMD FX 55 eller 57 cpu (i utgangspunktet ikke nødvendig med FX cpu mener nå jeg, men skal man først bruke så mye penger...) dersom den skal brukes til spilling (Litt usikker på hva skjermen din koster da..)

 

Dersom du allerede har bestillt den, vill jeg vurdert å benytte angreretten.

Lenke til kommentar
*le* alle får annfall når noen kjøper intel maskin! *oppgitt*

Er ikke pga av at han har kjøpt Intel maskin at folk for anfall. Maskinen i seg selv er ikke dårlig, men til 25000 så er det veldig lite spille pc i forhold til hva man kan få for den prisen.

 

Jeg lurer fortsatt veldig på hvor han har klart og få den maskinen til og koste så mye.

 

EDIT: Syns det er rart om det er skrivefeil siden han da sikkert hadde retta dette da han så de første innlegga.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt pcen tilbake på flekken. Slengt opp en ny tråd eller spurt i denne tråden om hvilken hw du burde velge, og siden du har et såpass sprekt budsjett på 25k så kan du få en rimlig heftig pc iforhold til det du har valgt.

 

CH=- Skrevet 19/08/2005 : 15:56

  Bygg selv... Kan du ikke bygge velger du pc byggeren på komplett. de setter sammen pcen din for deg.. Du kommer til og tjene på det. Du kommer kansje opp til 16 000kr.. Og bokstavelig talt. Tror du at du vil ha så stor skjerm at den koster 9 tusen kroner

 

Ville også valgt en mye rimligere skjerm, BenQ har jo gode 19" lcd skjermer på 6,8 og 12ms. til mellom 2 og 6 tusen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...