Gå til innhold

Ny Dell Dimention 9300 er det futt i denne`?


Anbefalte innlegg

Hei jeg er vel det man kan kalle en profesjonell gamer.... men jeg har litt peil på pc... klarer å bygge selv... men liker at alt står i stil og ser pent ut og ikke en haug med harry Neon Lys !

 

Vel egentlig så får jeg nå om en uke en maskin som jeg skal bruke til spill.

 

Det er en Dimention 9300 med følgende specs

 

3ghz Pentium D 830 2mb Buss

2gb DDR2 Ram 533mhz "sansynligvis kingston :("

Og et tamt standar GeForce 6800

375Watt PSU

 

Jeg lurte på siden Pentium D har blitt slakta.... om denne maskina kommer til å passe meg.... jeg skal siden oppgradere 3d kortet med den kommende 530 brikka fra ATI men forløbig må jeg leve med dette.... og jeg lurte på om noen hadde et liknanes system hjemme og om Pentium D 830 passer til Video/bilde redigering og dataspill og i et tilfelle om dette opsettet jobba litt fortere med 3d Studiomax 7 rendringa en dette gamle?

 

Dimention 8300

Pentium 4 3.0 Ghz 800mh 512kb

1gb DDR333 Kingston

Radeon 9800PRO

400Watt PSU (Modda Dell :D hahaha)

.... og hvis noen har en link til en side som har testet skjermen

Dell 2005FT 20"Ultrasharp så ville det vert fint om jeg fikk lese litt om den og ....

takker på forhånd :)

 

Ps! Jeg lurer på en funksjon på Dual Core prosessorene.... når jeg spiller så kan jeg ikke hoste en dedikert server og samtidig spille på andre eller den serveren uten at det lagger/henger på begge parter... hjelper Prosessoren på dette..."(multitasking?)"(gjelder LAN) eller trenger jeg noe annet da?

Endret av Kai.A Wess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... og hvis noen har en link til en side som har testet skjermen

Dell 2005FT 20"Ultrasharp så ville det vert fint om jeg fikk lese litt om den og ....

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115702

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=367114

 

Sitat meg selv:

"Dobbelt-kjerne betyr kort fortalt at det er to prosessor-kjerner som er bygget inn i en prosessor. Windows XP og 2000 (pluss framtidige) vil fordel arbeidsoppgavene jevnt på de to kjernene, som gjør at du vil sitte med følelsen av å ha to prosessorer. Enomt merkbar forskjell!"

 

Bare for å oppklare litte grann om hvordan disse smarte CPU'ene fungerer. ;)

 

Som den ekte dual core-fan jeg er, så vil jeg absolutt anbefale D830. Selv om AMD X2 3800+ er bedre, så er D830 bedre enn ingenting. Dell nekter jo AMD-prosessorer...

 

Ingen tvil om at pc-en passer ditt bruk, bare du får bytta ut det elendige skjermkortet... :p

Og ytelsesmessig vil den slå gamle-pc'en din kraftig, grunnet den "revolusjonerende" dual core-teknologien. :thumbup:

Endret av nesjon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...