Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke boote etter å ha(prøvd) satt inn ny HDD


Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heisann

 

Sak.1

Jeg har gjort DETTE, med mindre hell!

Jeg prøvde meg litt fram og tilbake(Etter som "ingen ting kunne gå galt") med å sette morra min sin HDD som slave i min. Det gikk heller dårlig, så jeg satt min som slave i hennes.. funka bedre*(Se sak.2)

 

Etter alt dette satt jeg min HDD inn i min.. altså det gamle oppsettet. Da kunne jeg ikke boote.

Jeg har kun flytta fram og tilbake på kabler og jumpere.

 

Sak.2

Når HDDn min står som slave kan jeg ikke se i "/Documents and Settings/Meg". Jeg hadde passord på profilen min, så mappa er vel stengt av på en eller annen måte fortsatt

Går det an å fjerne denne sperra??

 

Det eneste jeg trenger nå er noen filer som ligger i den mappa! Om sak 1 eller 2 løses har egentlig ikke noe å si for min del... etter som jeg får tak i filene på begge måter

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste blir vel å kun boote kun med den ene disken der du har de viktige filene. Du kan kun laste inn windows på den maskinen du hadde disken i da du installerte windows.

 

Hvis disken står på 'Cable Select' kobler du den til den IDE-pluggen som er på enden av IDE-kabelen (master). Eller du kan sette jumperen på disken til 'Master'. Hvordan du gjør dette står det beskrevet på etiketten på disken. Nå kan du prøve å starte maskinen.

 

Hvis dette ikke funker går du inn i BIOS og sjekker om disken står oppført som 'boot device' (eller noe sånt) der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg kan som sagt ikke boote fra den(Satt den på CS på master).

Kan jo prøve å sette disken som master og sette den.. på master sloten fortsatt?

 

Og BIOS... vel har aldri kommet inn i BIOS med den datan(Som jeg kan huske)! El-kjøp piss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...