Gå til innhold

Bærbar til webdesign/koding ca 10 - 13 tusen


Garreth

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en bærbar som jeg hovedsaklig skal bruke til webutvikling (design og kode, men mest koding) Jeg er ute etter en pc som er grei å ta med seg rundt, og bør derfor ikke veie mye over 3 kg. Jeg vil heller ha en liten og lett maskin i forhold til en stor og tung maskin som yter bedre i spill.

 

Jeg har ikke tenk å bruke denne til spilling, det har jeg en stasjonær pc til, så jeg trenger ikke et heftig skjermkort. Jeg trenger nok ikke mer enn 512 ram heller. Det tyngste denne maskinen skal jobbe med er Photoshop. CPU er heller ikke så viktig, bare at den ikke bråker som en flymotor.

  • Vekt - Lett (Ikke over 3 kg)
  • Ram - Ikke mer enn 512
  • CPU - Ikke så viktig (stille er å foretrekke)
  • Harddisk - 40gb holder i massevis (denne skal ikke lagre store filer)
  • Batteri - 4timer er helt greit (mer er jo selvfølgelig bedre)
  • Skjerm - Minimum 1024 (men aller helst over 1200)
  • Størrelse - Jo mindre jo bedre
  • Annet - Trådløst nettverk, USB2 eller Firewire (vet ikke om de fleste har det i dag), DVI er et pluss men ikke nødvendig.
  • Budsjett- Fra 10 000 til 13 000

Jeg har forferdelig lite peiling på bærbare, derfor håper jeg noen kan hjelpe meg litt

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulempen med Mac er vel at man må ut med penger for lisens til photoshop for OS x, med mindre du har det fra før.

 

Vil anbefalle deg en widescreen til koder, får plass til lengre kodelinjer.

 

 

Et forslag er Dell D810 med:

- Pentium M 1.60 GHz

- X300 64MB 1680x1050

- 512 MB ram( gratis oppgradering fra 256 til 512. Dell tar blodpris for ram, men er mulig å kjøpe ram fra en netshop og putte det inn selv i en luke under pcen.)

- 40 GB

 

Jeg fikk en total på drøye 12ooo. Koster ca 1000,- for 1024 MB minnebrikke, så for ca 13ooo,- har du 1280 MB ram(256+1024).

 

Dette er en god mulighet, men sikkert mulig å finne bedre tilbud hvis man leter litt. Uansett er det denne eller tilsvarende jeg vil anbefalle deg.

Lenke til kommentar
Har du denne maskinen nå? Hvordan er støyen på denne? Eneste jeg ikke likte helt var den rød fargen, men ellers så ser det ut som det er en bra pc.

Jeg skal inn å se på denne maskinen i morgen. Utifra hva jeg har lest på nett og hørt fra nerdevenner er dette et godt kjøp.

 

Jeg kommer gjerne med tilbakemelding på evt støy, skjerm og sånn..

Lenke til kommentar
Har du denne maskinen nå? Hvordan er støyen på denne? Eneste jeg ikke likte helt var den rød fargen, men ellers så ser det ut som det er en bra pc.

Jeg skal inn å se på denne maskinen i morgen. Utifra hva jeg har lest på nett og hørt fra nerdevenner er dette et godt kjøp.

 

Jeg kommer gjerne med tilbakemelding på evt støy, skjerm og sånn..

Flott, ser fram til det. Hvis noen andre har noen bærbare å anbefale til mitt bruk er det bare å skrive.

Jeg syns Komplett Notebook S260 virker ganske bra, men vet ikke helt hvordan den passer til mitt bruksområde.

Lenke til kommentar

Har sett en del på bærbare nå og jeg tror jeg nærmer meg noe.

 

Dell Latitude D610

 

Del Latitude X1

 

X1 virker helt genial størrelse messig, men skjermen blir litt liten å arbeide på tror jeg. Kommer nok uansett til å kjøpe meg en KVM slik at jeg kan bruke skjerm og tastatur til den stasjonære når jeg skal jobbe på den.

 

Noen som har andre pcer å anbefale?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Ulempen med Mac er vel at man må ut med penger for lisens til photoshop for OS x, med mindre du har det fra før.

Er Photoshop gratis på PC da? Men uansett, dersom du har en Photoshop PC-lisens skal det være mulig å ringe inn for å den svitjset til en Mac-lisens.

Gikk ut i fra at han hadde lisens til PC allerede. Litt rask konklusjon kanskje, siden han kanskje skulle kjøpe det på nytt.

 

Uansett, det er går greit å kode på en X1, samt bruke photoshop. Absloutt en fin sak!

Lenke til kommentar
Har sett en del på bærbare nå og jeg tror jeg nærmer meg noe.

 

Dell Latitude D610

 

Del Latitude X1

 

X1 virker helt genial størrelse messig, men skjermen blir litt liten å arbeide på tror jeg. Kommer nok uansett til å kjøpe meg en KVM slik at jeg kan bruke skjerm og tastatur til den stasjonære når jeg skal jobbe på den.

 

Noen som har andre pcer å anbefale?

Acer Travelmate 3212WXMi kan være aktuell for deg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...