Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av ISP (Tele 2 eller Start)


Anbefalte innlegg

Skal skifte til en annen ISP nå og valget står mellom Start (4096 / 512 kbps) å Tele2 (4000/400 kbps). på papiret er jo start litt raskere men jeg vet ikke hvordan det er i praksis. Og kan jeg bruke det samme ADSL-modemet som jeg bruker nå (Speedtouch 510i) Har telenor fra før

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er riktig som du sier at start kjører PPPoE. Jeg ville gått for Bluecom i steden siden jeg har hørt mye negativt om Tele2.

BlueCom kan kunn tilby meg dette:

 

1024/256 Kbps til kr 349 per måned

2048/384 Kbps til kr 449 per måned

4100/448 Kbps til kr 549 per måned

 

ikke så gode tilbud som start å tele2

Lenke til kommentar
Er riktig som du sier at start kjører PPPoE. Jeg ville gått for Bluecom i steden siden jeg har hørt mye negativt om Tele2.

BlueCom kan kunn tilby meg dette:

 

1024/256 Kbps til kr 349 per måned

2048/384 Kbps til kr 449 per måned

4100/448 Kbps til kr 549 per måned

 

ikke så gode tilbud som start å tele2

Det er fordi du ikke sitter på en sentral som bluecom eier. Hadde du gjort det, ville priser og hastigheter vært bedre

 

Eks(det jeg har):

2200/512 til 399kr

Lenke til kommentar
Det går an å omkonfigurere det, men da bør du ha litt peiling eller hjelp.

Om du skal bruke det bare i bridge mode så er det ganske enkelt å gjøre i web grensesnittet. Du kan også bruke det som router, og da må du bare deaktivere pppoe. Skal du kjøre det som bridge modem er det bare å gå inn i web interfarcet (http://10.0.0.138), trykke Advanced og Easy Setup. Da får du opp en veiviser som hjelper deg gjenom oppsettet. Her er det bare å velge Bridged ethernet. Hvordan du gjør for å gjøre om som router er jeg usikker på, men vil anbefale å kjøre som bridge mode.

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje anbefala Tele2. Etter uttallige henvendingar har eg enno ikkje fått svar. Tele 2 sin kundeservice er under einkvar kritikk, og eg sit difor framleis med ei 4mb linje som berre yter 3mb. . Eg bur innanfor 1 km av sentralen og er ikkje i nærleiken av den hastigheten eg skal ha. Om kundeservice er viktig...dropp Tele2.

Lenke til kommentar
Eg kan ikkje anbefala Tele2. Etter uttallige henvendingar har eg enno ikkje fått svar. Tele 2 sin kundeservice er under einkvar kritikk, og eg sit difor framleis med ei 4mb linje som berre yter 3mb. . Eg bur innanfor 1 km av sentralen og er ikkje i nærleiken av den hastigheten eg skal ha. Om kundeservice er viktig...dropp Tele2.

Har samme erfaring med at kundeservicen er elendig.

Lenke til kommentar
Det går an å omkonfigurere det, men da bør du ha litt peiling eller hjelp.

Om du skal bruke det bare i bridge mode så er det ganske enkelt å gjøre i web grensesnittet. Du kan også bruke det som router, og da må du bare deaktivere pppoe. Skal du kjøre det som bridge modem er det bare å gå inn i web interfarcet (http://10.0.0.138), trykke Advanced og Easy Setup. Da får du opp en veiviser som hjelper deg gjenom oppsettet. Her er det bare å velge Bridged ethernet. Hvordan du gjør for å gjøre om som router er jeg usikker på, men vil anbefale å kjøre som bridge mode.

Modemet er satt opp i Bridged ethernet nå og ruteren er satt opp i PPPoE for telenor. hvis jeg skifter til Start da sa er det rett å slett å bare bytte bruker navn å passord sa er jeg på nett, eller er det mer komplisert. Har Start stabile linjer?

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
Det går an å omkonfigurere det, men da bør du ha litt peiling eller hjelp.

Om du skal bruke det bare i bridge mode så er det ganske enkelt å gjøre i web grensesnittet. Du kan også bruke det som router, og da må du bare deaktivere pppoe. Skal du kjøre det som bridge modem er det bare å gå inn i web interfarcet (http://10.0.0.138), trykke Advanced og Easy Setup. Da får du opp en veiviser som hjelper deg gjenom oppsettet. Her er det bare å velge Bridged ethernet. Hvordan du gjør for å gjøre om som router er jeg usikker på, men vil anbefale å kjøre som bridge mode.

Modemet er satt opp i Bridged ethernet nå og ruteren er satt opp i PPPoE for telenor. hvis jeg skifter til Start da sa er det rett å slett å bare bytte bruker navn å passord sa er jeg på nett, eller er det mer komplisert. Har Start stabile linjer?

Jepp, stemmer det! Bare å bytte brukernavn og passord. Om du velger en annen ISP er det bare å slå av pppoe og sette routeren til å motta ip via dhcp.

Lenke til kommentar
Har skjekket litt å det virker som Tele2 ikke har PPPOE men det har Start, noe jeg helst vil slippe uten. Lurer litt på den hatigheten å er det ikke slik att noen oppgor bruto og andre netto a?.

PPPOE fungerer helt fint, hos Telenor gjøres dette på maskinnivå, men hos Start kan du gjøre det på routernivå, slik at du alltid er oppkoblet uten å måtte koble til hver gang.

 

Sitter med start og har ingenting å utsette, rask support hvis det trengst, og faktisk er det en fin overhead på linjen og. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...