Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny pille skal gi lavere forbruk


Darksun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel så lange det går alt for menge godtroende fjols rundt i 2 sko så finnes det ikke måte på hva man kan selge.

 

Fra artikkelen:

"Det oljeprodusentene ikke har puttet inn i bensinen ennå, er ikke verdt å ha i bensinen. Oljemarkedet er et marked med vanvittig konkurranse, så det er topp kvalitet på det produktet de leverer. Det stilles høye krav med hensyn til miljøutslipp osv, så noe annet middel er totalt unødvendig, mener Otter."

 

Syntes likevel att den var litt naiv. Kan ikke tenke meg att det er ett eneste oljeselskap som vil att vi skal spare noe på den bensinen vi kjøper.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Dersom det er det som er hemmeligheten bak pillen så spørs det om det er så sundt å øke tennkraften i motoren over tid.

Far min jobba i sin ungdom for Norol (senere kalt Statoil) i hammerfest og fikk en stoor tank med flybensin (ikke jet A1) som ikke hadde bestått en eller annen renhetstest.

Nå har flybensin for stempelmotorer et noe høyere oktantall en bensin beregnet for bil og han ødela motoren på bilen sin i løpet av ett år.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Kanskje pillen inneholder noe som øker oktantallet slik at motoren yter mere pr. liter bensin.

Ville fremdeles vært interesant å lest de dokumenterte testene :hrm:

Heh? Høyere oktantall har da virkelig ingenting med motorytelse å gjøre. Oktantallet angir ved hvilket forhold bensinen selvantenner. Skulle bensinen selvantenne senere (høyere oktantall) får en ikke ikke høyere effekt. Dog heller ikke om den antenner for tidlig.

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Høyere oktantall = mere eksplosiv!?

Eller er jeg helt på bærtur nå?

Isåfall forklar nøye.

Flybensin (ikke Jet A1) er i allefal mere krutt i en bensin for bil.

Hei,

 

Nei det blir vel heller omvendt. Jo lavere oktantall, jo mere "eksplosivt". Når bensinen selvdetonerer ved lavere trykk er den jo "farligere".

 

Men oktantallet har ikke noe med effekten å gjøre.. Unntatt fra den forstand at feil bensintype får bilen til å gå dårligere.. og du får gjerne tenningsbank..

 

Flybensin har jeg ikke så mye peiling på, men det er nok ikke mere krutt i den enn i annen bensin. Men den kan være renere. Ikke vet jeg..

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Høyere oktantall = mere eksplosiv!?

Eller er jeg helt på bærtur nå?

Isåfall forklar nøye.

Flybensin (ikke Jet A1) er i allefal mere krutt i en bensin for bil.

Mener oktantallet bestemmer hvor lett bensinen selvantenner under trykk, dvs. man får fortere tenningsbank på lavere oktan. Ved høyt oktantall kan man kjøre opp fortenningen og dermed øke effekten endel.

 

Flybensin er vel egentlig en slags "top fuel"? har egnetlig ikke hørt så mye om det, men er det ikke tilsatt alkohol osv. i den?

Lenke til kommentar
- Det oljeprodusentene ikke har puttet inn i bensinen ennå, er ikke verdt å ha i bensinen. Oljemarkedet er et marked med vanvittig konkurranse, så det er topp kvalitet på det produktet de leverer. Det stilles høye krav med hensyn til miljøutslipp osv, så noe annet middel er totalt unødvendig, mener Otter.

 

Hm, hva med V-Power?

Eller den Redline eller hva den røde flaska som man putter på bilen heter.. STP som har den.

 

Injectionrens har jeg mer tro på enn en pille som ligner OMO Vasketabletter..

Lenke til kommentar
- Det oljeprodusentene ikke har puttet inn i bensinen ennå, er ikke verdt å ha i bensinen. Oljemarkedet er et marked med vanvittig konkurranse, så det er topp kvalitet på det produktet de leverer. Det stilles høye krav med hensyn til miljøutslipp osv, så noe annet middel er totalt unødvendig, mener Otter.

 

Hm, hva med V-Power?

Eller den Redline eller hva den røde flaska som man putter på bilen heter.. STP som har den.

 

Injectionrens har jeg mer tro på enn en pille som ligner OMO Vasketabletter..

V.power er tull, den "renser" motoren for sot og øker dermed oljeforbruket... Da selger jo shell mer olje da... ;)

 

Andre renser og andre skal gi mer effekt, men er vel stort sett greit å holde seg på maks oktan og heller "blåse" litt på noen ganger :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...