Gå til innhold

Ny grei PC til maks 5300,- uten kabinett


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe ny PC! Så her har jeg et oppsett:

CPU

Hovedkort

Skjermkort

PSU

DVD-brenner

Harddisk

24 pin til 20 pin adapter

S-ATA kabel

 

Er det noe jeg har glemt bortsett fra kabinett? Noe jeg kan bytte ut for å få bedre ytelse? Den skal minimum takle CS:Source, hadde vært fint å kunne kjøpe BF2 og.

Skal ikke overklokkes. Kanskje skjermkortet blir litt klokka. Max 5300,-

 

Takker for svar :D

 

Edit: Glemte RAM :blush:

Endret av bokhylle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Skjermkort. Det er ganske mye billigere enn endel andre 6600GT, dette antageligvis fordi det bare har 128 bit. Dette trekker ned ytelsen betraktelig. Det var snakk om at Sapphire hadde gitt ut billigversjoner av R9800PRO med 128 bit for en stund siden, som de ikke hadde merket, og en felles konklusjon blant de aller fleste med skikkelig peil her på forumet, var at disse ikke var verdt pengene.

 

2: Harddisk. For det første har jeg hatt en slik selv, den tok turen etter ca 9 mnd (vet det er flere som har opplevd det), enda den nesten ikke var i bruk. For det andre er den vel en smule liten, med tanke på at det ikke koster allverden å gå for en større. Går du for 200GB, blir prisen ikke doblet engang. (edit: tror ikke det var helt den samme jeg hadde, men det er mulig)

 

3: Kabel. Dette følger som regel med hk, så lenge hk ikke selges som bulk (eller lite-retail).

 

edit:

4: RAM. TwinMos' rykte er kanskje ufortjent dårlig, men jeg ville ikke ha nølt med å kjøpe dette isteden, som dessuten er billigere...

 

edit igjen: jeg er ganske usikker på min egen uttalelse om skjermkortet. Jeg ser nå at flere skjermkort hos komplett av typen 6600GT, helt oppunder 2000 kr har 128 bit (har ikke sett på de over enda). Mulig det skal være 128 bit på disse.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Tror dere det følger med S-ATA kabel på MSI K8N NEO4-F ?

 

Edit: Fant denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287&s=sc

Eller burde jeg kjøpe med PCi-Ex. Så kan jeg opprgadere skjermkort om 1 1/2 år

(Jeg kan jo oppgradere skjermkort selvom jeg har AGP da) Men er det best å satse på PCI-Ex? Det er jo framtiden :yes:

Endret av bokhylle
Lenke til kommentar
1: Skjermkort. Det er ganske mye billigere enn endel andre 6600GT, dette antageligvis fordi det bare har 128 bit. Dette trekker ned ytelsen betraktelig. Det var snakk om at Sapphire hadde gitt ut billigversjoner av R9800PRO med 128 bit for en stund siden, som de ikke hadde merket, og en felles konklusjon blant de aller fleste med skikkelig peil her på forumet, var at disse ikke var verdt pengene.

 

Feil. Alle GeForce 6600 (GT) kommer med 128-bit databuss. I det som er valgt som billigløsning på 6600-fronten, er å utstyre de rimelige 6600 (standard) kortene med DDR1-RAM, i motsetning til 6600GT, som har DDR3-RAM.

 

edit igjen: jeg er ganske usikker på min egen uttalelse om skjermkortet. Jeg ser nå at flere skjermkort hos komplett av typen 6600GT, helt oppunder 2000 kr har 128 bit (har ikke sett på de over enda). Mulig det skal være 128 bit på disse.

Nemlig! ;)

4: RAM. TwinMos' rykte er kanskje ufortjent dårlig, men jeg ville ikke ha nølt med å kjøpe dette isteden, som dessuten er billigere...

 

Helt enig med deg her. :yes:

EDIT: Eventuelt dette.CL 2.5 kontra Kingston med CL3.

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Tror dere det følger med S-ATA kabel på MSI K8N NEO4-F ?

 

Edit: Fant denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287&s=sc

Eller burde jeg kjøpe med PCi-Ex. Så kan jeg opprgadere skjermkort om 1 1/2 år

(Jeg kan jo oppgradere skjermkort selvom jeg har AGP da) Men er det best å satse på PCI-Ex? Det er jo framtiden :yes:

Ja, på produktsida til kortet ser du i margen til venstre at det følger med både straum og S-ATA-kabel til harddisken din

Lenke til kommentar

Et godt råd: Ikke kjøp en NY PC som er like dårlig som DIN GAMLE! Kjøp noe som er minimum dobbelt så bra på alle punkter. GeForce 6600GT tror jeg blir riktig for deg, dersom du er en sporadisk gamer. Hvis kommentaren din hadde vært "jeg skal ikke spille spill", så hadde det vært OK med en GeForce FX 5500.

Lenke til kommentar

Her har jeg laget en handlevogn til deg på komplett. Dette tror jeg er den beste balansen av det du kan få til ditt budjsett:

 

HANDLEVOGN

 

311332 MSI GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, NX6600GT-TD128E Lite,Retail

309415 NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

308334 Oppgraderingspakke AMD S939 Athlon 64 3000+, nForce4, PCI Express, 512MB DDR

308201 Samsung SpinPoint P80SD 160GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

Pris: kr 5084,- :thumbup:

 

Edit: Hvis du er villig til å gå bittelitt opp i pris, så kan du slenge på en ekstra RAM-brikke og få 1 GB RAM. Dette vil jeg anbefale.

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Takker. Er MSI gode på skjermkort?

 

Edit: Mangler du ikke PSU da?

a) Ja, MSI har veldig god kvalitet på skjermkortene sine. Og kjennemerket deres er stillegående kjølere.

b) Ooops. Fordomsfull som jeg er så regnet jeg med at du hadde PSU på greit stell siden det står "uten kabinett" i tittelen.

 

Fortron Source 300W med 120mm vifte til kr. 295,-

 

Forøvrig er Radeon X700Pro et godt alternativ. Mye skjermkort til prisen, når du får det for bare 1095,- ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...