Gå til innhold

Blogg: Pro Evolution på sølvplass? (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har vi jo aldri hørt før....

 

Nå må det også nevnes at fifa 06 her blir sammenlignet med PES4 og det er PES5 som skal konkurrere med fifa06.

 

Setter uansett mine penger på PES5. Har fulgt serien helt siden det første "iss pro evolution soccer" spillet på ps1. Regner med det kommer til å fortsette slik, men dersom fifa06 blir bedre enn PES5 kommer jeg selvsagt til å velge fifa. Selv om jeg som sagt tviler sterkt. Vi får vente og se...

Lenke til kommentar
jeg har vært hekta siden international superstar soccer på nintendo64 :mrgreen:

Serien som bare heter "international superstar soccer" er en annen serie enn "PES." Begge er utgitt av konami, men er laget av helt forskjellige folk noe spillene bærer preg av.

 

Det første spillet som stammer fra serien vi i dag kaller "Pro Evolution Soccer" var "International Superstar Soccer: Pro Evolution." til ps1. Spillserien fortsatte å bli gitt ut til ps1 samtidig som "International Superstar Soccer" også ble utgitt både til PS1 og N64. Disse to har som sagt ikke noe annet til felles enn konami. Da PS2 kom ut ble "International Superstar Soccer" eller bare "ISS" utgitt på PS2. Etter en stund skulle også "International superstar soccer: Pro Evolution" gå over til PS2. Når dette skulle skje besluttet de å skifte navn på spillet til nettop "Pro Evolution Soccer." Jeg tror at hovedsaken til dette var for at folk skulle skille mellom de to spillseriene som tidligere hadde like navn ("ISS: Pro Evolution" og "ISS."

 

Vet at dette ble litt off topic, men takler bare ikke å se at folk blander sammen ISS serien med PES/ISS PRO Evo serien. :p

Lenke til kommentar
Vet at dette ble litt off topic, men takler bare ikke å se at folk blander sammen ISS serien med PES/ISS PRO Evo serien. :p

da takler jeg like gjerne deg tilbake, for jeg har både pro evo og iss på pc og de er veeeeldig likt oppbygd. samtidig som kontrollene har vært mer eller mindre uforandret siden nettopp iss for n64 ;)

 

forresten så er pro evo det samme som world soccer winning eleven international

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ut ifra filmer jeg har sett av Fifa 06 så ser det like jevlig ut som alltid. Utrolig treg respons, veldig urealistisk ballføring. Hvert år hører vi dette: Fifa skal ta PES osv. Men hvert år så sklir Fifa lenger å lenger unna PES. Fifa flyter på lisensene sine. Fifa kommer aldri til å bli noe lignende PES i spillbarhet, hvorfor skal de skifte på en formel som selger så bra som Fifa gjør?

 

Ta meg på mitt ord, visst Fifa er bedre enn Pes i årets utgivelser skal jeg spise skoen min.

Lenke til kommentar

Visste den kom til å komme opp. Mente mer at spillet ser så tregt ut. Noe som jeg føler har vert Fifa sitt problem lenge. Som om spillerene beveger seg i sirup, og når du trykker på knappen for å vende deg så tar det bare år og dag..Klokka er 2 om natta så har litt vansker med å ordlegge meg..men du forstår hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Visste den kom til å komme opp. Mente mer at spillet ser så tregt ut. Noe som jeg føler har vert Fifa sitt problem lenge. Som om spillerene beveger seg i sirup, og når du trykker på knappen for å vende deg så tar det bare år og dag..Klokka er 2 om natta så har litt vansker med å ordlegge meg..men du forstår hva jeg mener?

Jeg har gjort litt mer enn å se på en video, som du sikkert leser av bloggen. :)

 

Min opplevelse av spillet er at det går svært raskt, om du har spillferdighetene til å faktisk få det hele til å flyte.

 

For mer dyptgående info kan du lese sniktitten.

Lenke til kommentar
Det finnes kun et fotballspill, det er Kick Off 2 (1990) :)

Om vi skal være helt ærlige, så ja, det finnes bare et fotballspill.

Sensible Soccer (1992)

Sensi og Kick Off var bra, men visste dere at det finnes et spill som heter Total Soccer til pc? Dette er en blanding av disse to, og er faktisk veldig bra. Last det ned gratis her: Total Soccer.

 

Når det gjelder Fifa 06 så må det ha skjedd noe radikalt for at jeg skal gidde å gjøre noe annet enn å laste ned demoen, de har skuffet meg i ca ti år nå (kom ikke den første rundt '95?). Husker jeg lagret de fem første scoringene før jeg tok hintet, var jo vant til Kick Off 2/Sensi hvor man faktisk hadde 100% styring på skuddet.

 

Fifa serien funker greit for vennegjenger som ikke spiller så mye, men er mer interessert i fotball enn dataspill. PES har foreløpig vært endel hakk bedre, men savner fortsatt farten og kontrollen man hadde i Kick Off og Total Soccer. Det føles mer ut som fotball når man ikke har ballen klistret til bena, og det er også deilig å vite at det faktisk er 100% din egen fortjeneste når du har sendt en nydelig 40m crossball, eller en perfekt stikker i bakrom osv.

 

Skulle likt å sett et større utviklingsselskap gjøre en ny versjon av disse klassiske top/down fotballspillene, med dagens teknologi og grafikk.

 

Men men, mulig jeg bare har blitt en gammel grinebiter :D (Alt var bedre før osv.. he he) Pes er på mange måter det beste fotballspillet noensinne, men det kunne ganske enkelt vært enda bedre! (Min subjektive mening). Fifa er etter min mening(versjonene hittil) for dårlig når det kommer til spillbarheten, selvom de er meget gode på presentasjon/grafikk/lyd i tillegg til at de naturligvis sitter på Fifa lisensen.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

"For mer dyptgående info kan du lese sniktitten."

 

Så, så. Dyptgående og dyptgående fru Blom. Når det gjelder det visuelle, ja, men hva med de tilsynelatende små, men samtidig livsviktige detaljene som gjør gode fotbalspill til nettopp det? Jeg ser du sier bevegelsene er naturtro, men det å skulle kapre fotballens intrikate detaljer og uoppnåelige flyt er nærmest en umulighet, selv PES-serien sliter til de grader med dette. Og der har naturtroheten vært tilstede siden seriens spede begynnelse - skal vi tro de fleste anmeldere. FIFA-serien på sin side har rett og slett vært bånn i bøtta når det gjelder dette, og milevis unna PES, som selv ikke makter å gjenskape virkeligheten på en, enda ihvertfall, tilfredsstillende og realistisk måte. Jeg ser derfor med forventning og positiv overraskelse, men mest skepsis, på hvordan FIFA 06 skal ha klart dette. Og det at det er et nytt utviklingsteam bare øker skepsismen.

 

Jeg savner litt mer forklaringer og beskrivelser av bevegelsene, flyten og virkelighetsnivået, som er de aller viktigste faktorene i et fotballspill. Det er en sniktitt, greit nok, men det ga meg absolutt ingen innsikt i spillets påståelige kvalitetshopp foruten lovord om at de eksisterer - som for alt noen av oss vet kan være helt tomme. Jeg kan ikke dømme verken spillet eller artikkelforfatteren, og gjør det heller ikke, men hvis vår kjære skribent hadde klart (valgt er kanskje et bedre ord) å gi oss en større innsikt i forbedringene som er blitt gjort og nettopp hvorfor spillet er naturtro, så ville hypen som prøves å bygges opp ved nevnte lovord, en metode som ofte foretrekkes blant spilljournalister, blitt overlegent overgått av en større hype leseren selv vil skape, fordi han eller hun vil kunne forestille seg konkret hva som i dette tilfellet gjør FIFA 06 til det overlegne spillet det påstås å være.

 

Det er mulig sniktitten ikke er ment til å gå dypere enn det den gjør i dette tilfellet, så da får jeg eventuelt ta det til etterretning. Likevel, mitt største argument består: " ... men hvis vår kjære skribent hadde klart (valgt er kanskje et bedre ord) å gi oss en større innsikt i forbedringene som er blitt gjort og nettopp hvorfor spillet er naturtro, så ville hypen som prøves å bygges opp ved nevnte lovord, en metode som ofte foretrekkes blant spilljournalister, blitt overlegent overgått av en større hype leseren selv vil skape, fordi han eller hun vil kunne forestille seg konkret hva som i dette tilfellet gjør FIFA 06 til det overlegne spillet det påstås å være."

 

Vel, vel. Det var dagens langtekkelige pirk.

 

Kake?

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har testet demo'n?

 

Første inntrykket mitt er ikke bra.

Kommer ikke lenger i spillet enn til der du skal velge lag.

Får ikke velgt lag, menyen spinner igennom alle lagene uten at jeg får stoppen den. :no:

(som om en av piltastene mine var trykket ned)

Endret av Dj Charlie
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...