Gå til innhold

Dell Latitude D510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er utstyrt med Intels Celeron M og brikkesettet 910GML. Dette betyr integrert grafikk, PCI Express-buss og doble minnekanaler

910GML støtter dessverre bare 'asymmetrisk' minneadressering, selv med to like minnebrikker. Intel har dette å si:

 

This mode trades performance for system design flexibility. Unlike the previous mode, addresses start in channel A and stay there until the end of the highest rank in channel A, and then addresses continue from the bottom of channel B to the top. Real world applications are unlikely to make requests that alternate between addresses that sit on opposite channels with this memory organization, so in most cases, bandwidth will be limited to that of a single channel.
Lenke til kommentar

Kunne vært interessant å se en test av iBook 12" som nå koster fra, 8890,-. Koster litt mer, men tror det kunne vært interessant å se hvordan denne klarer seg mot tilsvarende student-PC'er!

 

Kanskje litt mer kronglete å få benchmarks ut av en slik test, men tror ikke det alltid er det viktigste for en student! Jeg ser for meg at en slik iBook er ypperlig med tanke på størrelsen, programvaren du får med iLife 05 og ikke minst at den er enkel å bruke!

 

Kanskje en idé til "stor-test" av student-maskiner med f.eks en dell, en acer, en apple, en zepto, en tundra etc... Noe lignende det dere gjorde i arbeidsstasjons-testen med G5 mot Xeon og Opteron, som forøvrig var en veldig interessant artikkel!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg bare lurte på hvordan dere har fått den prisen som dere oppgir? Når jeg går inn på Dell og konfigurerer D510 som dere har så får jeg en pris som er ett par tusen høyere, og det var uten ryggsekk og med 4-cellers batteri.

Grunnen er at dette er et pakketilbud fra Dell, som begynte forrige uke.

 

Det er grunnen til at du ikke får det til å stemme dersom du setter opp selv.

 

"Pakkepris med ryggsekk og ett års skadeforsikring er satt til 7 988 kroner inkl. mva."

 

Maskinen med 14" skjerm vil mest sannsynlig være litt mindre, da skjermen er mindre. Jeg skriver her "mest sannsynlig", da det ikke står oppgitt hos Dell - og jeg vil ta et forbehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...