Gå til innhold

Sette inn ram,


willbend

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte pc'n min var det en minnebrikke på 256 MB ram som fulgte med. Så kjøpte jeg en minnebrikke på 512 MB ram, så nå har jeg 768 MB ram. Hvis jeg i framtiden skulle trenge mere ram, har det noe å si om jeg tar ut den første brikken som fulgte med pc'n ? Tenkte kansje at den måtte være der uansett, for at pc'n skulle fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette skal ikke ha noen ting å si, så lenge du ikke tar ut brikken mens pc'en er påslått. ;)

Helt korrekt - men husk å ta ut strømkabelen bak på maskinen. Hvis du tre slotter å sette minnebrikker i kan det være du kan sette inn en ny brikke i tillegg til de to du har. Evt. begrensninger, anbefalt rekkefølge finner du i hovekortets manual. Har du forlagt denne kan du evt. laste ned fra produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar
Dette skal ikke ha noen ting å si, så lenge du ikke tar ut brikken mens pc'en er påslått.  ;)

Helt korrekt - men husk å ta ut strømkabelen bak på maskinen. Hvis du tre slotter å sette minnebrikker i kan det være du kan sette inn en ny brikke i tillegg til de to du har. Evt. begrensninger, anbefalt rekkefølge finner du i hovekortets manual. Har du forlagt denne kan du evt. laste ned fra produsentens hjemmeside.

Faktisk anbefaler blant annet Crucial å la strømkabelen være i, fordi da vil kabinettet være jordet og du vil ikke ødelegge noe med statisk elektrisitet du måtte ha lagret i deg.

 

Quote fra Crucial memory module installation guide:

...and make sure to keep your computer plugged in but with the power turned off. Keeping your PC plugged in will keep the case grounded, thus reducing the chance of damaging the module or system from ESD (red. skriver Electrostactic discharge)

 

Videre står det også at man burde berøre en umalt del av metall på kabinettet for å utlade seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...