Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Xbox i nettverk med pc.


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med å sette opp xboxsen i nett med pcen. Jeg har en trådløs router Dlink DI-514. Jeg har både xboxen og pcen på nett men jeg får bare error melding på xboksen når jeg prøver å finne media. Har ikke så veldig peiling så jeg vet ikke om problemet ligger i pcen eller xboksen. Er det noen som har en steg for steg oppskrift på hvordan jeg kan sette opp dette nettverket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får xboxen ip adresse. hvis de n gjør det så har den jo forbindelse. Dersom du kjører xbox media center så må du konfigurere scriptet slik at den vet ipadressen din eler pcnannet i nettverket. I tillegg må du huske å legge xboxens ip inn som unntak i den brannmuren du eventuelt måtte bruke.

Lenke til kommentar

Koble Xbox til PC via FTP

 

Du trenger følgende:

• Chippet Xbox.

• Krysset nettverkskabel dersom du kobler direkte mellom en PC

og en Xbox (bruker du hub/switch/router skal nettverkskabelen være rett).

• Et FTP program (for eksempel FlashFXP, CuteFTP eller lignende).

Slik gjør du:

1. Innstillingene kan være f.eks. slik:

• IP-adressen 192.168.10.200

[den aktuelle IP-adressen vil vises på Xbox’en når nettverkskabelen er koblet til og

Xbox’en er restartet]

• Nettverksmaske 255.255.255.0

• Standard gateway 192.168.1.1

[standard gateway er satt med tanke på at Xbox’en er koblet til en router med

IP-adresse 192.168.1.1. Er Xbox’en koblet direkte til PC’en, skal Standard gateway

være det samme som IP-adressen til PC’en – i dette eksempelet 192.168.10.201]

 

Du kan endre IP-adresse på Xbox’en via System Management/System Settings [EvoX]

eller Instillinger/Nettverk [Avalaunch og XBMC] på Xbox’en.

2. Du må sette følgende verdier på PC’en (på det nettverkskortet som er koblet til Xbox’en):

• IP-adressen 192.168.10.201

• Nettverksmaske 255.255.255.0

 

Slik endrer du IP-adresse på PC’en:

Gå til kontrollpanel/nettverkstilkoblinger. Der høyreklikker du på den aktuelle tilkoblingen

og velger Egenskaper. Deretter merker du Internet-protokoll (TCP/IP) og trykker på

Egenskaper. Du får da opp et nytt vindu hvor du velger å sette statisk IP-adresse

og bruker verdiene spesifisert ovenfor.

***************************************************************************

Har du en router med DHCP-server er det lettere å koble Xbox’en til routeren og via

System Management /System Settings på Xbox’en velge å ikke bruk statisk IP-adresse.

PC’en skal da også være satt opp til å motta IP-adresse automatisk.

 

Bruker du DHCP må du se på Xbox’en hvilken IP-adresse den har fått før du går videre til

neste steg.

 

***************************************************************************

 

3. FTP forbindelsen

I FTP programmet velger du å lage en ny tilkobling med følgende innstillinger:

• Adresse: IP-adressen til Xbox’en

• Brukernavn: xbox

• Passord: xbox

 

Hvis du har gjort dette korrekt vil du se følgende mapper: C,D,E,X,Y,Z og i tillegg F og G

dersom du har en større harddisk (G ser du kun dersom du har en harddisk større enn

137GB).

***************************************************************************

Dersom du ikke bruker en router eller har to nettverkskort i maskinen og du endret IP-adressen

på det nettverkskortet du vanligvis bruker til å koble til Internet, må du gå inn i kontrollpanel/

nettverkstilkoblinger og endre innstillingene du gjorde under punkt 2, slik at det står ”motta

IP-adresse automatisk”.

 

***************************************************************************

 

4. Overføring av data mellom PC og Xbox.

 

Filmer, musikk, bilder og spill legges inn i de respektive mappene på stasjon F. Hvis du skal

bruke stasjon G må du legge dataene i en mappe med samme navn som på stasjon F

(Video, Pictures, Images, Games), hvis ikke vil ikke XBMC finne dem.

 

Mappestrukturen inkludert filnavnet må ikke overstige 37 bokstaver – da vil du ikke kunne

overføre filen.

Lenke til kommentar

Hei jeg har en kompis som har problemer med xboxen koblet gjennom 3com svitsj.

Når han går inn på xbmc og skal se på film eller spille musikk, så kobler pc'en hans seg av internett eller så låser bilde seg på xboxen å han må restarte. Med engang han går ut av xbmc så kobler pcen seg opp på nettet igjen, jeg har prøvd å finne ut hva det kan være men finner ikke ut av det. Han bruker statisk ip på pcen.

 

Jeg har forresten hatt samme xboxen og svitsjen hjemme hos meg å har ikke hatt noen problemer med nettet.

Endret av Bozmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...