Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC: Starter ikke/(no signal)


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har kjøpt nye pc-deler, men skjermen får ikke signal når jeg skrur på Pc'en. Jeg har TwinMOS PC3200 DDR-Dimm 1024MB Dual Pack, sus A8N-SLi PCI-Exp 16 og Asus N6600GT, + ny CPU kjøler, 500W PSU, AMD 64 3200+.

 

Men når jeg har satt alt sammen, så får ikke skjermen noe signal. Har da altså forhørt meg litt rundt, og har fått vite at når man kjøper nesten alle delene nytt, så må man reinstallere windows... Stemmer dette? Er det noen måter å komme unna reinstallering?

 

Bios kommer heller ikke opp. Ingenting kommer opp på skjermen, bortskjett fra "no signal".

 

Skjermkortet er ikke defekt, har vært hos komplett.no for skjekk.

 

Takker for evt. svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke kommer inn i BIOS har du problemer allerede før booting av Windows. Dermed er hverken reinstallering eller drivere problemet p.t.

 

Gå over all hardwaremontering. Dette gjelder absolutt alt. Som Zecko sier, selv om man er 100% sikker på det er korrekt montert kan det være en viktig bagatell man har oversett. [No signal på skjermen betyr at skjermen ikke får signal fra skjermkortet].

Lenke til kommentar
Siden du ikke kommer inn i BIOS har du problemer allerede før booting av Windows. Dermed er hverken reinstallering eller drivere problemet p.t.

 

Gå over all hardwaremontering. Dette gjelder absolutt alt. Som Zecko sier, selv om man er 100% sikker på det er korrekt montert kan det være en viktig bagatell man har oversett. [No signal på skjermen betyr at skjermen ikke får signal fra skjermkortet].

Ja, det er ikke drivere/windows som er problemet. Det kan være:

 

1. skjermkortet er defekt

2. ram er defekt

3. cpu er defekt

 

En kompis brukte makt når han fjerna CPU, og enda mer makt når han satt den feil på plass. Etter det fikk han no signal på skjermen. Men PCen starta for det. Diskene gav fra seg lyd. Men ingen bios. Så hvis det er ståa i din sak, så er tipset mitt CPU. Og vær forsiktig når du behandler komponenter :dremel:

Lenke til kommentar

Heisann. Tilbake etter en stund :)

 

BIOS kom opp! Så da skulle vell alt være OK? Men må selvsagt reinstallere windows, humbug.

 

Det er jeg gjore var som dere foreslo. Av og på med vifte, prøve med 1 og 2 ram brikker, annet psu, opp og ned med cpu, og etc etc. Det virket til slutt med de delene jeg skulle ha, så gudene vet hva som var galt de andre gangene jeg prøvde. Ville gjette på at det som sagt var en ikke "helt" nedi ledning eller lignende.

 

Starter backup av filer nå :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...