Gå til innhold

Allround PC! AMD eller Intel?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt problemer med å bestemme meg hvilken PC-oppsett jeg skal velge..

Bestemte meg for å ikke skrive opp begge oppsettene (AMD og INTEL), siden jeg er fast og bestemt på å ha tingene jeg har valgt.. Har lest flere emner på forumet, og har fått god hjelp ved å søke (!!!)

 

Spørsmålet er: Hva er best for meg..?

 

Jeg bruker PC'en mest til:

 

Bildebehandling (Photoshop) - MYE

Webdesign/webutvikling (Frontpage/CSS) - MYE

Spill (Nyere spill skal testes. F.eks. BF2) - Hovedspill: Guild Wars!

Men kanskje jeg kommer til å spille mer siden det er min første kraftige stasjonær..

 

FTP Server - Skal kjøre i bakgrunnen lenge om gangen..

Nettsurfing

 

Det er hittil alt jeg har tenkt å bruke PC'en til..

Siden det skal være en ALLROUND PC, så er det noen programmer som jeg bruker, men som jeg ikke husker akkurat nå...

 

AMD CPU: 64 +3700 (L2 1MB)

INTEL: 650 3.4 EMT64 (L2 2MB)

 

Begge skal ha 1024 MB DDR ram, men oppgraderer til 2048 MB senere!

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om at du trenger dual core!

Anbefaler AMD X2 3800+. Den dual core-prosessoren som gir mest for pengene i dag! Kjører to ting på en gang uten å nøle. :yes:

Perfekt som dragavon sier til å ha ting gående i bakgrunnen.

 

Amd X2 3800+ er også den klart beste til spilling motfor Intels dual core.

Lenke til kommentar

Et veldig ambisøst spørsmål. Pleier som regel å bli bråk, men ok.

Jeg vet ikke om jeg forstod helt. Skal den kjøre ftp-server samtidig som du spiller, eller i bakgrunnen mens du sover?

 

En ftp-server er ikke det mest krevende å kjøre, dermed betyr det ikke at det trengs dualcore for det. Skal de kjøre samtidig så vil jeg foreslå Intel. Hvis ikke vil jeg foreslå AMD.

Lenke til kommentar

Til din bruk, da det er helt klart du ikke kommer til å kjøre mange tunge programer hvor dualcore hadde vært en fordel. ( Grunnet flere singelcore operasjoner, ikke programer som støtter dualcore. Spill kommer ikke til å støtte dualcore før om en stund. OM DET TAR AV vell å merke... )

 

Hadde jeg enten kjøpt en AMD 4000 eller en litt rimligere singelcore cpu.

Om dualcore blir støttet av en del programer om noen års tid kan du oppgradere.

 

Dette vill du sansyligvis spare penger på. Du vill få en helt brukbar cpu i dag og en sansynligvis bedre X2 cpu i fremtiden, enn det du kan få til en fornuftig pris i dag!

Du vill også ha en bedre pc en han som kjøpte en dualcore i dag for samme sum penger.

 

Ekke noe vits å ha noe man ikke trenger før man faktisk trenger det. Dualcore støtte vill ikke komme med en gang selv om hardwaren er her. Feks AMD 64.... hvor er Windows 64? Vista (win64) er ikke ute engang selv om 64 bits cpuer har vært her en stund.

 

 

Edit:

Siden du nevener GuildWars kan jeg også legge til at jeg helt fint kjøre både BitComet (torrent program) på 80% båndbrede upload, teamspeak, teamspeak overlay og spillet Guildwars uten noen problemer samtidig.

Jeg har ingen dualcore cpu, men en helt vanlig singelcore AMD 4000. :)

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...