Gå til innhold

Hva er forskjellen ved disse tre CS spillene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister
hei, jeg lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse tre spillene:

 

CS: 1.6

 

CS: Source

 

CS: Condition Zero

 

???

 

:)

Grafikk , hitboxer(hvor du kan skyte for å ta liv) , omtent alt byttes ut.... for mer om dette så kan du ta et par søk på www.google.com :)

 

 

Edit: PÅ CZ så kan du spille missons

Endret av lesling
Lenke til kommentar
hei, jeg lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse tre spillene:

 

CS: 1.6

 

CS: Source

 

CS: Condition Zero

 

???

 

:)

Source er tiltenkt 1.6 med bedre grafikk og bugfikser. Istedet fikk man et enda mer buggete og mindre spillbart spill. Condition Zero er 1.6 med single player-muligheter.

 

 

... Hvilket betyr at 1.6 er best. Punktum.

Lenke til kommentar
hei, jeg lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse tre spillene:

 

CS: 1.6

 

CS: Source

 

CS: Condition Zero

 

???

 

:)

CS:s Ny grafikk motor = mer krevende men mer virkelighetsnært.

Faktisk så virkelighetsnært at du kan få kvalmende påvirkninger.

Dette pga du beveger deg i spillet,og øynene merker det men hodet merker ikke at du beveger deg også fikset på hitboxer

 

CS:1.6 Ah gode gamle...klassikeren! Andre hitbokser. Muligheten for å haxxe."dårligere grafikk selv om mange foretrekker dette på et slikt spill.

bruker ikke like mye kapasitet for pcen.

 

CS:CZ Litt forbedring på grafikken men fortsatt den gamle cs16 motoren.

nye skins til personer o.l

Bedre gjennomført siden dette er et eget spill istedenfor cs16 som bare er et mod til half life.

Lenke til kommentar
CS:S skulle revolusjonere hele FPS verden, men er egentlig bare et møkkaspill med dårlige hitboxer.

Haha ja CS:S skulle revolusjonere FPS verden?? kem sa det?? Og på vilken måte?? :!:

 

Kanon spill det der likevel :thumbup: Ett CS spill vil neppe noengang kunne revolusjonere på noen verdens måte med det gameplayet det har :whistle:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
CS:s Ny grafikk motor = mer krevende men mer virkelighetsnært.

Faktisk så virkelighetsnært at du kan få kvalmende påvirkninger.

Dette pga du beveger deg i spillet,og øynene merker det men hodet merker ikke at du beveger deg også fikset på hitboxer

 

CS:1.6 Ah gode gamle...klassikeren! Andre hitbokser. Muligheten for å haxxe."dårligere grafikk selv om mange foretrekker dette på et slikt spill.

bruker ikke like mye kapasitet for pcen.

 

CS:CZ Litt forbedring på grafikken men fortsatt den gamle cs16 motoren.

nye skins til personer o.l

Bedre gjennomført siden dette er et eget spill istedenfor cs16 som bare er et mod til half life.

Håper virkelig du mener CS 1.6 og ikke CS16...

Lenke til kommentar

OK.

CSS er ikke et så forferdelig spill som alle skal ha det til.

I begynnelsen hata jeg det, jeg syntes all feelinga var borte, noe som er halvveis korrekt.

 

I 1.6 føles det helt unikt fra andre spill, og bli truffet eller å treffe fienden.

Det tar ganske lang tid før man kan kontrollere sprayen og burstinga, og generelt sett er det et veldig vanskelig spill i begynnelsen.

 

Det som trengs med source er å spille det mere, man må få feelingen inn, man må lære seg hvordan det nye spillet er.

For det første er spray i source kjempevanskelig, særlig med AK.

Jeg har funnet ut etter mye source spilling, at spillet ikke er så annerledes fra 1.6 som man skal ha det til.

 

1.6 føles dog litt mer "analogt" mens source er mer "digitalt", dvs, i 1.6 føler kulene litt mer random og litt mindre kontrollerbare, mens i source så treffer man det man sikter på, pluss at rekylen er slik at burst blir mindre vanskelig å kontrollere.

 

Men egentlig, så er rekylen på de to spillene helt lik.

Jeg har testet dette basically med å skyte på vegger og se decal spredningen.

AK i source føles helt likt ut som i 1.6 når man først får inn feelingen.

For det andre, hitboxene er IKKE fucka.

Det man ser i førsteperson er annerledes enn det man ser i spectator view av andre som spiller.

 

Men bottom line, hvis noen hadde spurt meg, "hvis du var på en øde øy og måtte velge mellom 1.6 og source, hvilken hadde du tatt?"

Heh, problemet er jeg kan nesten ikke velge.

Jeg digger source for sitt eget spill, og grafikken etc, men 1.6 har en slightly bedre feel, og det føles ut som skill gapet er litt større.

Jeg syntes egentlig begge spillene komplimenterer hverandre helt fint.

 

Med andre ord; 1.6 kommer aldri til å gå vekk, ihvertfall ikke enda, så du kan trygt ta et par runder css uten at noe kommer til å skje.

Jeg tror mange går glipp av mye fett når de ikke spiller css, som f eks den digge grafikken.

Grunnen til at css er annerledes er pga grafikken og source enginen, ikke kodinga som ligger bak rekylen etc.

 

Gi css en sjanse til, spill det en time eller to hver dag i en uke, så skal du se at det blir mye kulere etterhvert når du har fått inn feelinga.

 

PS: Nå prater jeg til folk på forumet som liker 1.6 over CSS og ikke trådstarteren, hadde egentlig tenkt å lage egen thread, men tenkte denne tråden handla om forskjellene på spilla såp da passer den her.

Lenke til kommentar
CS:s Ny grafikk motor = mer krevende men mer virkelighetsnært.

Faktisk så virkelighetsnært at du kan få kvalmende påvirkninger.

Dette pga du beveger deg i spillet,og øynene merker det men hodet merker ikke at du beveger deg også fikset på hitboxer

HAHHAH!!

 

 

EDit: du kan kjøpe CS:CZ for 139 kr. og teste begge deler!

Endret av TheMasteR
Lenke til kommentar
hei, jeg lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse tre spillene:

 

CS: 1.6

 

CS: Source

 

CS: Condition Zero

 

???

 

:)

Source er tiltenkt 1.6 med bedre grafikk og bugfikser. Istedet fikk man et enda mer buggete og mindre spillbart spill. Condition Zero er 1.6 med single player-muligheter.

 

 

... Hvilket betyr at 1.6 er best. Punktum.

Hehe

 

Mange meninger! :whistle:

Lenke til kommentar
hei, jeg lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse tre spillene:

 

CS: 1.6

 

CS: Source

 

CS: Condition Zero

 

???

 

:)

Source er tiltenkt 1.6 med bedre grafikk og bugfikser. Istedet fikk man et enda mer buggete og mindre spillbart spill. Condition Zero er 1.6 med single player-muligheter.

 

 

... Hvilket betyr at 1.6 er best. Punktum.

CS:S er laget etter oppskriften av CS:CZ ikke CS:1.6...men CS:S er ett drittspill uansett så... :yes::tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...