Gå til innhold

Feedback på hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dommen var hard og grusom! ;)

Er for min egen del at jeg lager denne siden, har ingen planer om å masse spamme for dene siden, og det er min første side jeg har brukt mer en en halvtimes tid på. Hadde web prog. i et fag i et semester, der vi kun hadde en forelesning per evne, dvs en på html, så en på xml, en på servlet osv, så lærte ikke noe som helst ordentlig.

Men hva var så grusomt, fargene? oppsettet?

Lenke til kommentar

- Den bruker standardfonten Times New Roman. Dette er ikke nødvendigvis et stort minus, men på denne siden var det det. Den passer ikke inn i det hele tatt, iallfall ikke den formen som er der nå.

 

- Logo/header: Skriker etter antialiasing. Her er det nesten umulig å se hva som står, særlig i slagordet. "Umulig" betyr i denne sammenhengen "vanskeligere enn det burde være".

 

- Siden henger ikke sammen. Headeren har ingen felles linjer med resten av siden.

 

- Siden kan i det hele tatt ikke sies å ha noe spesielt design. Den har absolutt funksionalitet :)

 

 

Edit: I det store og det hele er det vanskelig å peke på alle punktene. Dels fordi de henger sammen. Det vil alltid være "feil" med en webside. Feilen med denne er kort sagt at den ser ut som den er fra midten av 90-tallet og laget med FrontPage Express.

 

Vil også si at å lage en webside som det skal være noe særlig vits i å kritisere på et litt høyere nivå, bruker man lenger tid enn noen timer på. I beste fall dager, normalt uker.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
- Den bruker standardfonten Times New Roman. Dette er ikke nødvendigvis et stort minus, men på denne siden var det det. Den passer ikke inn i det hele tatt, iallfall ikke den formen som er der nå.

 

- Logo/header: Skriker etter antialiasing. Her er det nesten umulig å se hva som står, særlig i slagordet. "Umulig" betyr i denne sammenhengen "vanskeligere enn det burde være".

 

- Siden henger ikke sammen. Headeren har ingen felles linjer med resten av siden.

 

- Siden kan i det hele tatt ikke sies å ha noe spesielt design. Den har absolutt funksionalitet :)

 

 

Edit: I det store og det hele er det vanskelig å peke på alle punktene. Dels fordi de henger sammen. Det vil alltid være "feil" med en webside. Feilen med denne er kort sagt at den ser ut som den er fra midten av 90-tallet og laget med FrontPage Express.

 

Vil også si at å lage en webside som det skal være noe særlig vits i å kritisere på et litt høyere nivå, bruker man lenger tid enn noen timer på. I beste fall dager, normalt uker.

Takk for svar! Skal fikse mer på den.

PS! Har kodet selv, ikke brukt frontpage!

Lenke til kommentar

Jeg synes at det var forvirrende med de to kolonnene med to forskjellige bakgrunnsfarger.

Et bilde (thumbnail) her og der hadde også gjort seg.

 

Det hadde vært mer oversiktig om hver nyhet hadde hatt en egen linje der overskriften var litt større enn teksten under og gjerne en horisontal linje for å skille dem (og evt. et lite bilde eller en illustrasjon).

 

Jeg fikk ikke oversikt når jeg besøkte siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...