Gå til innhold

Bare striper på skjermen


Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Installerte en ny vifte på skjermkortet mitt. (artic silencer fra microplex)

 

Måtte ta av den gamle og på med denne. Da jeg testet pc'en tidligere fungerte det helt fint med den nye, men nå kommer det bare masse hvite striper på skjermen.

 

Hva betyr dette?

 

Er skjermkortet ødelagt?

 

Det fungerte jo første gangen jeg testet det, men har tatt det av og på flere ganger etter det, men har det noe å si da?

 

Vær så snill å hjelp meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd alt.. Har byttet kjølepasta og på med ny mange ganger. Men det ser ikke ut til at det hjelper..

 

Har også skrudd kjøleren veldig fast mot kjernen slikat den er helt nedi, men uten at det hjelper..

 

Ene gangen fikk jeg bilde, da holdt jeg på kortet på en måte, men det ble hvitt igjen etter en liten stud da jeg spilte.

 

Noen som har flere tips til hva jeg kan gjøre. Vil ikke kaste kortet:( Og har ikke penger til et nytt:(

Lenke til kommentar

installerte denne selv på mitt skjermkort(asus radeon 9600xt) en ATI scilencer 2...

 

siden ASUS har spesielle viftekontakter måtte jeg klippe legningen fra den gamle kjøleren og lodde på den nye...

 

kan hende at skjermkortet ditt ikke vil starte opp av en eller annen innstilling i bios eller noe slik... får skjermkort kjøleren strøm fra skjermkortets utgang eller PSU/HK kontakt? i så fall kan det hende at den ikke vil "starte" på grunn av at den "mangler" vifte...

 

kan dette stemme?

 

eller kankje du rett og slett har skrudd for hardt og knust kjernen?`

 

smørte du kjølepastaen jevnt over og ikke tykt lag? på skjermkortminnet må du også huske å ha kjølepasta... så tynt lag som mulig er det beste...

 

kamerat av meg monterte en schyte "samurai" kjøler på CPU... den var så tung og han skrudde den nettop for godt fast sånn at både CPU og HK sprakk og ble delt over CPU rett og slett :no:

 

Mvh og GL fra meg :thumbup::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...