Gå til innhold

Problemer med CPU


erlend.yf

Anbefalte innlegg

I den senere tid har jeg hatt problemer med cpu'en.

F.eks når jeg hører på musikk samtidig som jeg spiller små flashspill (her er et av spillene: http://www.teagames.com/games/bmxbackflips2/play.php) så begynner musikken å "lægge" og "CPU usage" på "windows taskt manager" viser at cpu'en jobber maksimalt (100%).

 

Prosessortype: Intel Celeron CPU 2.40GHz

Har hatt denne i ca 3/4 måneder nå.

 

Har noen noe svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ut at "System Idle Process" tar veldig mye av CPU'en.

Hvis dette er problemte, vet noen hvorfor den prosessen innimellom bruker bortimot 90% av CPU'en?

Unnskyld meg men dette må være tidenes innlegg på dette forumet. :D:D:D

 

System idle process er rett og slett den tiden CPU har ledig, dvs at den ikkje gjør noe i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Fant ut at "System Idle Process" tar veldig mye av CPU'en.

Hvis dette er problemte, vet noen hvorfor den prosessen innimellom bruker bortimot 90% av CPU'en?

:D Well spoken brother! :thumbup::D

 

Hvis du mente det, så nei, det er ikke problemet ditt. Forhåpentligvis er den høy når maskinen din gjør lite (står "idle"). Sjekket at hard disken(e) din(e) står som DMA? Hvis det ikke gjør det så vil det kreve mye av prosessoren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...