Gå til innhold

Noen spm om OpenOffice


LowBalls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har prøvd begge (har openoffice på skolen, ettersom de ikke har råd til å betale lisenser til microsoft) og foretrekker absolutt Microsoft Office. Men OpenOffice er et bra alternativ hvis du ikke har tilgang til Office. Syns det ser litt amatømessig ut i forhold til Office, men de er kompatible med hverandre og begge støtter både .xls og .doc.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt office i noen år frem til jeg oppdaget openoffice.org og skiftet - selv om skiftet var vanskelig var det verdt det :) (spesielt med tanke på at jeg nå slipper å kjøpe office eller bruke pirat-office...). Uansett, om du vil ta en titt på forbedret openoffice.org last ned beta-versjonen - er ganske stabil (har ikke hatt problemer med den selv) og er en klar forbedring fra den gamle versjonen.

Lenke til kommentar
hei, jeg har noen spm angående OpenOffice:

- Hva inneholder OpenOffice

- Hvor mye koster det?

- Hvor kan jeg eventuelt få tak i det?

- Diverse programmer som man også får med i Microsoft Office (andre versjoner naturligvis...)

- Det er gratis!

- http://www.openoffice.org

 

EDIT: Ok, så ikke med en gang at noen andre hadde svart det før meg :whistle:

Endret av lilleslem
Lenke til kommentar

Jeg bruker daglig OOo (OpenOffice.org), og er meget fornøyd med det.

 

Når jeg byggre PC-er til venner/kjente/ukjente/småbedrifter legger jeg alltid inn OOo hvis ikke brukeren har et spesielt ønske om noe annet. Dette er fordi jeg synes det er et godt alternativ til MS Office, og for folk som er fersk på PC så er det ikke nødvendig å lære de opp i MS Office.

 

Min erfaring er at det bare er de som er vant til MS Office som ikke synes noe om OOo. I den siste gjennomgangen av OOo 2.0 Beta i "Linux Format" mente de at OOo nå var kommet opp på nivå med MS Office 2000. Og det vil jeg tro er riktig, uten at det plager meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...