Gå til innhold

Bygge dekoder (tv)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kan fort bli noen lapper å lage en slik.. bare PIC kontrolleren er vel 100-200Kr

i tilleg til at man må ha et PIC programmeringssett til å progge kontrolleren med...

jeg syntes denne så gangse enkel ut.. tviler på du kommer til å få noe bra signal osv hvis du i det heletatt får noe signal..

men du kan jo seff altids prøve

Lenke til kommentar

Den linken du har lagt ut viser en en dekoder som dekoder såkalt "suppressed sync" signaler. De vil si den typen koding som ble brukt i enkelte kabel nett før digital sendingene kom. Denne dekoderen vil ikke kunne dekode noe som helst av dagens digitale sendinger. Du kan godt bygge en slik dekoder men det er og blir en museumsgjenstand.

Lenke til kommentar

Delene koster rundt 400 kr på elfa, har lagt til i ei handlelista og sjekka...

 

Regner med at den vil funke en del steder ennå, jeg kjenner flere som bruker mange år gamle dekodere, og dem funker fint ennå! på UPCs nett...

 

Jeg skal prøve på denne, og det må gjerne du også! Stå på!

 

PS! denne PIC mikrokontrolleren koster 64,-

Lenke til kommentar
PS! denne PIC mikrokontrolleren koster 64,-

ikke mer? bomma ganske groft jeg da..

men man må jo seff oxo ha et progge sett til PICene...

men det er jo moe en bare kjøper en gang

Du kunne hatt rett om det hadde vært en litt større og avansert PIC, for dem kan koste over 100,- pr. stk...

 

En programmerer trenger vel ikke koste all verden nei, og er vel egentlig verdt penga...

Endret av thomfre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den linken du har lagt ut viser en en dekoder som dekoder såkalt "suppressed sync" signaler. De vil si den typen koding som ble brukt i enkelte kabel nett før digital sendingene kom. Denne dekoderen vil ikke kunne dekode noe som helst av dagens digitale sendinger. Du kan godt bygge en slik dekoder men det er og blir en museumsgjenstand.

Det er fortsatt mange som har analoge linjer inn til huset. Slik jeg har forstått det så vil dette fungere selvom f.eks. UPC sender signalene digitalt ut, sålenge du har analogt inn til huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...