hero_ruler 0 Report post Posted August 17, 2005 (edited) Topic sier alt Forklarer for det jeg.. Åssen kjører man en fast kommado i terminal vindet? Edited August 17, 2005 by hero_ruler Quote Share this post Link to post
dabear 245 Report post Posted August 17, 2005 (edited) Lag denne fila og kall den fra kommandolinja én gang (python filnavn.py) #! /usr/bin/python # -*- coding: iso-8859-15 -*- from time import sleep from os import system #denne endrer du command = 'minKommando' while 1: system(command) sleep(60) Edited August 17, 2005 by dabear Quote Share this post Link to post
Jorek 6 Report post Posted August 17, 2005 (edited) Nevermind Edited August 17, 2005 by Jorek Quote Share this post Link to post
ratix 1 Report post Posted August 17, 2005 Lag denne fila og kall den fra kommandolinja én gang (python filnavn.py) #! /usr/bin/python # -*- coding: iso-8859-15 -*- from time import sleep from os import system #denne endrer du command = 'minKommando' while 1: system(command) sleep(60) Nice try....Sånt gjør man med en one-liner, siden man allerede er i skallet: while :; do kommando; sleep 1m; done Quote Share this post Link to post
objorkum 0 Report post Posted August 17, 2005 Crontab er til for slikt. Køyr som den brukaren som skal køyre kommandoen: crontab -e Der legg du inn: */1 * * * * /path/til/kommando Quote Share this post Link to post
Jorek 6 Report post Posted August 17, 2005 Jeg tenkte på corntab jeg også, men ettersom jeg forsto så ville han at det skulle kjøres i ett og samme terminalvindu hele tia, og crontab går bare i bakgrunnen eller hva? Men uansett så trur jeg at crontab funker best til det formålet han nevner.... Quote Share this post Link to post
hero_ruler 0 Report post Posted August 17, 2005 (edited) Brukte den jeg.. while :; do kommando; sleep 1m; done Takk for alle svar Edited August 17, 2005 by hero_ruler Quote Share this post Link to post