Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor svindel IGJEN! (Tiscali til Telenor)


Anbefalte innlegg

Har vært Tiscalikunde i flere år og ble ufrivillig Telenorkunde da Telenor kjøpte opp Tiscali sine ADSL-kunder.

Orket ikke å styre noe med det siden jeg fikk en liten oppgradering av hastigheten på kjøpet.

Men, NÅ! Fikk faktura i går der en av posteringene er 150,- i etableringsgebyr!!!!! Jeg har da for svarten ikke valgt å etablere meg!! I all informajon jeg har mottatt fra Tiscali og Telenor har jeg forstått det slik at overgangen skulle være kostnadsfri for meg.

Endret av FamP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo helt typisk for den svindelen som Telenor bedriver. Mange vil nok sikkert bare betale gebyret uten å reagere så veldig mye. Vi nordmenn finner oss ofte i det utroligste fordi vi tror at det nok skal være slik.

 

Nei, stem med lommeboka di sier nå jeg. Vis disse "gammelmonopolistene" hva du mener om slikt ved å velge alternatie leverandører.

 

Problemet er jo bare at idiotene som styrer og steller ikke ser ut til å forstå det språket. I stedet så ser de seg om etter nye og kreative måter å øke inntjeningen på de kundene de har, det du har opplevet kan kanskje være resultatet av slik "kreativitet"..... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten føle et "hat" overfor Telenor når jeg tenker på alle de episoder opp igjennom årene. For ikke snakke om alle timene på telefon til noe de kaller for "kundeservice". Nå har jeg kommet i den heldige situasjon at jeg slipper å ha noe med Telenor å gjøre. Lurte på å kjøpe "Kanal Digital", men hopper elegant over. Det er jo "drittsekken" Telenor som eier det.

 

F828

Lenke til kommentar
Har vært Tiscalikunde i flere år og ble ufrivillig Telenorkunde da Telenor kjøpte opp Tiscali sine ADSL-kunder.

Orket ikke å styre noe med det siden jeg fikk en liten oppgradering av hastigheten på kjøpet.

Men, NÅ! Fikk faktura i går der en av posteringene er 150,- i etableringsgebyr!!!!! Jeg har da for svarten ikke valgt å etablere meg!! I all informajon jeg har mottatt fra Tiscali og Telenor har jeg forstått det slik at overgangen skulle være kostnadsfri for meg.

Vurdert å ringe dem for å høre? Det er fortsatt folk på 05000.

 

Tiscali ble kjøpt av Telenor, du valgte å ikke gjøre noe når du fikk vite. Dermed har du forsåvidt valgt å bli kunde hos Telenor. Dersom du har forstått infoen som at det ikke skulle tilkomme noen som helst kostnad, kan du jo ringe dem og forklare det på en vanlig måte (altså uten ørten utropstegn og tullete bruk av ord som svindel etc), så kanskje det løser seg.

 

Dersom du mener Telenor svindler deg, anmeld det. Svindel er brudd på straffeloven.

Lenke til kommentar

Ta en telefon til Telenor så tror jeg det ordner seg. Ringte dem angående oppdatering av ADSL. Fikk da vite att jeg ikke kunne få noe raskere linje enn den 2000\300 pga linjelengde.

 

Fikk da en måned gratis ADSL + div rabatter på min hustelefon.

 

Har bare god erfaring så langt med Telenor.

 

Og ikke minst vær høflig når du prater med en kundebehandler.

Lenke til kommentar

Først når jeg tok kontakt med informasjonssjefen i Telenor (Atle Lessum) ble det fortgang i ADSLen min.

 

De har aldri, ikke den minste ting, fått det til å fungere slik det skal i en håndvendig,. Alltid masse surr. Så jeg skjønner folk til slutt ikke greier å være saklig lengre.

 

Men det går jo ann å prøve for ente gang å forklare og håpe det ordner seg.

Lenke til kommentar

Kjenner til dette med Telenor svindel ... Fatteren har akkurat fått breidband å må betale 1000,- for å bli kobla av ISDN vist han ikkje lenger ønsker å ha denne tenesta ... Han treng da for pokker berre analog no når han har breidband å så må han betale 1000,- for å seie opp ei teneste som han har hatt med telenor i gud vetane kor mange år ... hæ ... det er berre telenor som kan ta seg ein slik frihet ... hadde vært nokon andre så hadde det vært GUD FORBYR

Lenke til kommentar
Men det går jo ann å prøve for ente gang å forklare og håpe det ordner seg.

Det ser ikke ut som hamP har vært i kontakt med Telenor i det hele tatt, så noen "ente gang" er det neppe snakk om her. Jeg er ikke sikker på definisjonen av "ente", men det er vel mer enn null ganger?

Lenke til kommentar
Først når jeg tok kontakt med informasjonssjefen i Telenor (Atle Lessum) ble det fortgang i ADSLen min.

Og dette snakker du høyt om?

 

At du kontakter en leder direkte for så å bli prioritert foran andre kunder som ikke maser er da vel ikke noe du burde vært stolt av? Det er jo slike hendelser som gjør at normale, ikke "jeg skriker høyest" kunder får lengre ventetid på sakene sine.

 

 

 

Til trådstarter, det er jo åpenbart svindel dette her. Sier seg jo selv at det ikke skjer noe feil under punchingen av alle ordrene men at noen setter seg ned for å svindle kundene :roll: .

 

Skulle ikke tro folk var så naive og blasserte..

Lenke til kommentar
Kjenner til dette med Telenor svindel ... Fatteren har akkurat fått breidband å må betale 1000,- for å bli kobla av ISDN vist han ikkje lenger ønsker å ha denne tenesta ... Han treng da for pokker berre analog no når han har breidband å så må han betale 1000,- for å seie opp ei teneste som han har hatt med telenor i gud vetane kor mange år ... hæ ... det er berre telenor som kan ta seg ein slik frihet ... hadde vært nokon andre så hadde det vært GUD FORBYR

Slutt å spre svada!

 

Han kan si opp ISDN kostnadsfritt, men må betale 1.000,- i etablering for analog telefon, da dette krever at en eller annen montør må ut i felten for å koble om linja. Helt enkelt.

 

Hva skal man med analog telefon når man har bredbånd spør nå jeg? IPtelefon + mobil er mer enn godt nok.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Når du får oppgitt 14 dager av pågående selgere fra telenor, og det ikke skjer noe etter 3mnd, da sier det seg selv at det ikke er noe vits i å kontakte vanlig kundeservice til tider. Det tok 1 dag når han tok fatt i saken.

Selvfølgelig tok det en dag, X antall kundebehandlere måtte jo droppe det de hadde i hendene for at du skulle komme deg på nett.

 

3 måneder er jo usannsynlig kjedelig å stå uten nett, men alle bedrifter og supportsentre har normale kanaler for feilhåndtering. Går man utenom disse hopper man effektivt sett over køen og andre kunder må lide for dette ved lengre saksgang.

 

Dette er ikke noe man bør promotere som en korrekt måte å oppføre seg på under noen omstendighet.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å promotere dette på noen måte.

 

Poenget er at man kjøper en vare en aldri får. Det hadde vært fint mulig å få dem til å ha gjort det de skulle ha gjort innen 1 uke. Så å hoppe over køen er vel litt å ta i. Er den 3 måneder lang har de et alvorlig problem.

 

Å ringe kundeservice en gang pr uke uten noen fremgang på en meget enkel sak og uten at noe blir gjort, så hva er håpet om at det skal skje noe mer? Derfor tok jeg til slutt kontakt med informasjonssjefen.

 

Gjør de en feil som greit nok kan skje, en gir beskjed, og kan da forvente at det blir rettet. Men det tyder jo på at ting ikke blir gjort, eller at de som sitter der rett og slett gir f, når de kan gjøre det på en dag om det ble fulgt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...