Gå til innhold

OCZ 520w Døde, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drunken_Master Skrevet 17/08/2005 : 17:16

  Uffda, nettopp Kjøpt en slik jeg, hørt litt dårlige ting om den nå. Men man har garanti for en grunn da. 

Ja, man er jo i for seg sikret rent økonomisk, men var derfor jeg også var litt nyskjerrig. Virker som det nærmest har blitt tatt for gitt at denne er knallbra (OCZ!), men jeg har også etterhvert hørt ganske mye negativt om disse i senere tid :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har en selv,ikke opplevd noen problemer ennå etter et halvt år dessuten har den jo også 5 år garanti som er lengre enn hva andre har ut i fra hva jeg har lest.

Også flere av testerene av disse psuene har forelsket seg i den,en ville ikke bytte den ut etter å ha testet den.

På forumet hørere man jo gjerne om problemene eller skadene som har oppstått og ikke så mye fra de som har en som fungerer knirkefritt.Også Mist sin psu som så mange skryter av leser man at har gått i stykker

OCZ har jo også stor erfaring med PC komponenter så jeg føler meg trygg på at det er en god psu.De vil nok gi kundene sine god ren strøm til klokkerammen sin. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har en selv,ikke opplevd noen problemer ennå etter et halvt år dessuten har den jo også 5 år garanti som er lengre enn hva andre har ut i fra hva jeg har lest.

Også flere av testerene av disse psuene har forelsket seg i den,en ville ikke bytte den ut etter å ha testet den.

På forumet hørere man jo gjerne om problemene eller skadene som har oppstått og ikke så mye fra de som har en som fungerer knirkefritt.Også Mist sin psu som så mange skryter av leser man at har gått i stykker

OCZ har jo også stor erfaring med PC komponenter så jeg føler meg trygg på at det er en god psu.De vil nok gi kundene sine god ren strøm til klokkerammen sin. :thumbup:

OCZ gutta er iallefall "ram" på support :) De svarer alltid kjapt på spørsmål :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Shit :wow:

Fikk du 600 wattern i bytte eller betalte du mellomlegg?

Håper min holder lengre,sjekket OCZ sine sider,de har 3 års garanti noe som er lengre enn vanlig.

Leste en test der den første 520 wattern de fikk inn tok kvelden.en annen som leste testen skrev at også han sin 520 hadde tatt kvelden.

Kan virke som en produksjonsfeil,håper det ikke er på alle.

Nesten fristende å sende et brev inn til OCZ for å høre. :cry:

Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18/08/2005 : 03:51

OCZ har jo også stor erfaring med PC komponenter så jeg føler meg trygg på at det er en god psu.De vil nok gi kundene sine god ren strøm til klokkerammen sin.

Den tankegangen er nettopp mitt poeng, når jeg sier det virker som "alle" har tatt det litt for gitt at dette er superbra psu'er, uten at man egentlig vet så mye om det.

Men ellers er jeg jo ening med deg at det vi hører om her, blir jo mest problemene, akkurat som med Q-tech! :p

 

Men er det noen som vet hva disse dødsfallene skyldes, og rammer det både Powerstream og Modstream 520W?

Hvis det at også den 600W til [GDI]Raptor også døde ikke er et enestående tilfelle, begynner jeg faktisk å betvile kvaliteten på OCZ psu litt, det er jo en helt annen psu teknisk sett.

Lenke til kommentar
Den tankegangen er nettopp mitt poeng, når jeg sier det virker som "alle" har tatt det litt for gitt at dette er superbra psu'er, uten at man egentlig vet så mye om det.

 

PCP160 Slår til igjen :tease:

Siden din interesse for denne PSUn er stor så har jeg noe lesestoff til deg :yes:

Jeg tok det ikke for gitt at det var en god PSU men tester viser faktisk at den kommer høyt opp på lista.

Nederst på denne linken fra OCZ kan du lese en haug med tester hvor den scorer kun bra.

Hvor seriøse hver test er kan kanskje diskuteres.

Det kunne også vært spennende å lese tester som ikke er oppført på OCZ sin egen side.

Lenke til kommentar

Vurderte å kjøpe en OCZ psu selv, men er glad jeg ikke falt for den fristelsen.

 

Kjøpte en 500W fra Thermaltake, om det var så lurt får jo tiden vise.

Men når en hva som skjer med en viss del av OCZ psuene og når i tillegg stresstesten til Tomshardvare link viser at OCZ Powerstream 600W ikke klarer å levere det som er lovet så blir jeg skeptisk.

 

Min neste PSU tror jeg blir en MIST eller Seasonic S12.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...